Firmă a Partidului Comunist Chinez, prima calificată pentru magistrala de metrou M6 Otopeni

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 16.09.2020 - 16:11

Gigantul chinez de stat China Communications Construction Company este prima firmă clasată la etapa de precalificare organizată de Metrorex pentru Magistrala M6 spre Otopeni, informează clubferoviar.ro.

SHARE

Firma deținută de statul chinez este totodată acuzată de Statele Unite pentru legăturile cu Partidul Comunist Chinez la lucrări de militarizare a Mării Chinei de Sud. Firma se găsește pe listele negre ale Statelor Unite, dar și ale Băncii Mondiale.

Metrorex a descalificat zilele trecute compania Astaldi, cea care e executat o bună parte a lucrărilor la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Eroilor și totodată și pe compania Aktor, care a realizat în Qatar lucrări de metrou de patru ori mai valoroase decât proiectul licitat anume secțiunea 1 Mai – Tokyo, a magistralei M6 spre Otopeni. Sunt câteva dintre ciudățeniilor acestei licitații, într-un context în care România riscă să piardă banii europeni alocați pentru aceasta, potrivit clubferoviar.ro.

Explicația situației constă în criteriile controversate de stabilire a firmelor precalificate „gândite” de către Metrorex. Licitația urmează să se desfășoare în două etape. Prima etapă este de precalificare, în care contează volumul săpăturilor, lungimea tunelurilor realizate, numărul structurilor subterane puse în operă.

Firma cu cele mai mari realizări din domeniu a primit la fiecare capitol 100 de puncte, în timp ce celalte au primit un număr de puncte proporțional cu cât au realizat față de primul clasat.

Metrorex a stabilit că va realiza o listă scurtă de 5-6 firme care vor fi invitate să depună oferta finală. Aceasta va fi formată în proporție de 40% din punctaj financiar și 60% din punctaj tehnic.

Evident că într-o atare situație, firmele chinezești beneficiare ale unor contracte gigantice acordate de statul chinez în afara oricăror licitații de piață și beneficiare de condiții de finanțare facile au obținut primul loc. Sistemul original selectat de Metrorex a făcut ca firme ce au realizat lucrări de patru ori mai mari decât magistrala M6 să fie excluse.

Lista precalificaților este dominată de chinezi și turci. Printre acestea, s-au strecurat FCC Spania asociată tot cu o firmă turcă, anume Gulermak JV și Strabag Austria asociată cu turcii de Ozgun Insaat. Singura asociere care nu conține firme din afara Europei este Acciona Construcion Spania asociată cu Impresa Pizzarotti Italia.

Absurditatea sistemului de preselecție este dovedită inclusiv de punctajele obținute, Asocierea condusă de gigantul chinez China Communications Construction Company (CCCC) a obținut nu mai puțin de 95,83 de puncte din 100 de puncte posibile fiind urmat de FCC – Gulermak cu doar 64,41 puncte. Restul companiilor participante au obținut de departe sub 26 de puncte, de patru ori mai puțin decât chinezii.

La capitolul cifră de afaceri, CCCC China a obținut 20 de puncte în timp ce giganții europeni Strabag sau FCC au obținut mai puțin de un punct.

Citește mai mult pe clubferoviar.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te