Documentația CNAIR pentru A1 Sibiu-Piteşti/Secţiunea 3, contestată și catalogată „bătaie de joc”

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 03.02.2022 - 20:48
Documentația CNAIR pentru A1 Sibiu-Piteşti/Secţiunea 3, contestată și catalogată „bătaie de joc”. / Foto: Asociația Pro Infrastructură / Facebook

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat că a fost depusă o contestaţie ”foarte dură” pentru austostrada A1 Sibiu-Piteşti/ Secţiunea 3, semnatarii reclamând documentaţia pusă la dispoziţie de CNAIR, studiile incomplete şi clarificările ”în bătaie de joc”.

SHARE

„Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestaţie de 141 de pagini prin care critică vehement documentaţia tehnică pusă la dispoziţie de CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Piteşti mai devreme de 10 ani”, transmite Asociaţia Pro Infrastructură, potrivit news.ro.

Asociația anunţă că semnatarii contestaţiei reclamă ”profesionalismul" comisiei de evaluare ”care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme şi contradicţii care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema”. 

Citește și: FOTO&VIDEO Primul strat de asfalt pe Pasajul Domnești de pe Centura București. Inaugurare, în 2022

Foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanţă faţă de traseu

De asemenea, constructorii reclamă „faptul că "documentaţia" oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanţă faţă de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar... coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim. Ne-ar trebui câteva pagini doar să spicuim cele mai aberante răspunsuri date de CNAIR şi cele mai grave abateri de la normative şi lipsuri ale studiilor de teren pe care antreprenorii sunt nevoiţi să îşi fundamenteze o ofertă solidă care să fie şi pusă în operă, în realitate, nu doar pe hârtie”, au mai transmis reprezentanţii organizaţiei.  

Citește și: Valentine’s Day: 5 destinații romantice de city-break, pentru posesorii de certificat verde

Aceştia consideră că, pentru a contracara aceste lacune, ”constructorii serioşi ridică preţurile ca să îşi acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur şi simplu renunţă”.  

”Cine câştigă contractul, într-un final, îşi asumă aceste riscuri şi de multe ori apar situaţii neprevăzute în teren care blochează execuţia sau chiar duc la reziliere şi amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare şi celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro”, au mai transmis reprezentanţii Asociaţiei. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te