Uzina de Reparații Atelierele Centrale a Societății de Transport București a scos în teste primul tramvai nou Bucur LF (Low Floor, cu podea parțial coborâtă), dezvoltat pe baza bătrânei familii de tramvaie V3A produse de URAC începând din 1971, după 9 ani de pauză.
Dar, se pare că, nu este nicio afacere. Finalizarea noului tramvai Bucur LF s-a ridicat la 6.800.000 de lei, adică circa 1,36 milioane €, potrivit bugetului aprobat de Consiliul General al Municipiului București în februarie 2023, iar un tramvai Astra Imperio de ultimă generație, cum a cumpărat 100 de bucăți Primăria București, cu care nu se compară nici conceptual, nici la nivel de confort (nu are nici măcar aer condiționat pentru pasageri), a costat 1,7 milioane €.
Citește și: Tramvaiele Imperio făcute de Astra Vagoane Călători la Arad, licențiate de Siemens Mobility
Afacere? STB a făcut un „tramvai conservă”, fără AC, cu 1,36 milioane €
La cum s-a schimbat vremea în ultimii ani, în București, vara, nu se poate circula civilizat cu niciun mijloc de transport (mașină, autobuz, troleibuz, tramvai) fără sistem de aer condiționat. Se transformă în „conserve” încinse de Soare.
Cu toate acestea, URAC a făcut și a scos în teste un tramvai nou Bucur LF care nu e doat cu aer condiționat pentru pasageri, deși finalizarea lui a costat 6.800.000 de lei, adică circa 1,36 milioane €, și, teoretic, conform declarațiilor de la aprobarea bugetului în februarie 2023, ar fi trebuit să aibă AC.
Citește și: FOTO Martie a sosit, tramvaiul 5 n-a pornit. Ce se întâmplă cu „linia corporatiștilor” din București
- Construcția unei autobaze noi, electrice, în Giulești: 42.000.000 lei
- Modernizarea a 50 de tramvaie V3A – 176.300.000 lei
- Modernizarea a 20 de tramvaie Tatra – 65.450.000 de lei
- Finalizarea unui tramvai Bucur LF – 6.800.000 de lei
Toate cele 70 de tramvaie vor fi transformate capital. Folosim doar șasiul celor vechi, pe care vom adapta un tramvai nou, care să răspundă cerințelor actuale de transport:
- Accesibilitate sporită, cu podeaua la nivelul peronului pentru o porţiune de cel puţin 35% din întreaga suprafaţă a tramvaiului
- Sisteme de climatizare
- Mobilier nou și confortabil
- Pereți interiori din fibră de sticlă, mai rezistenți
- Elemente de siguranță noi
Lucrările de modernizare se fac la noi, la Uzina de Reparații Ateliere Centrale a STB (URAC)”, spunea, în februarie 2023, viceprimarul Capitalei la acea vreme Stelian Bujduveanu.

Primul tramvai Bucur LF a fost făcut de URAC în 2007, iar în exploatare a intrat în 2009. Foto: STB
Noutățile se rezumă la instalațiile de iluminare și semnalizare cu lămpi LED.

Un tramvai modern nou, tehnologizat și cu aer condiționat, 1,7-1,9 milioane €

