De ce s-a bătut Microsoft pentru Activision? De la „Netflix of games”, la porțile Metaverse-ului

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.01.2022 - 16:40
De ce s-a bătut Microsoft pentru Activision? De la „Netflix of games”, la porțile Metaverse-ului. / Foto: theguardian.com
De ce s-a bătut Microsoft pentru Activision? De la „Netflix of games”, la porțile Metaverse-ului. / Foto: theguardian.com

Microsoft a plătit 95$ pe o acțiune Activision-Blizzard, cu 45% mai mult față de suma la care acestea se tranzacționau pe bursă.

SHARE

A cumpărat producătorul unora dintre cele mai apreciate jocuri, precum Call of Duty, World of Warcraft sau Candy Crush, cu 68,7 miliarde de dolari

De ce s-a bătut, a supralicitat Microsoft, pentru Activision? La prima vedere, s-ar putea spune că scopul Microsoft a fost să le dea o lovitură grea rivalilor de la Sony / Playstion, prin crearea unui monopol al unora dintre cele mai jucate jocuri în jurul consolei proprii Xbox. Sony a încasat imediat după anunțul tranzacției un pumn pe burse, acțiunile sale scăzând cu 9%.

Citește și: Tranzacție istorică pe piața de gaming: Microsoft a devenit al treilea jucător mondial

Însă, lucrurile sunt mult mai complicate. Planurile Microsoft par cu bătaie mult mai lungă, destinația finală fiind Metaverse-ul. Pentru a ajunge la porțile Metaverse-ului și a începe să construiască un imperiu în lumea virtuală, Microsoft a înțeles că trebuie să pună cărămidă peste cărămidă, ca în Minecraft, să fie cât mai puternic în lumea jocurilor video, să dețină o bază de utilizatori cât mai vastă, utilizatori pe care să-i poată momi la momentul oportun să îmbrace costumul avatarului din Metaverse și, bineînțeles, să dispună de cei mai buni specialiști în gaming, AR și VR.

„Netflix of games”

Prin achiziția Activision, Microsoft a devenit al treilea jucător mondial în industria de gaming, după Tencent și Sony. Iar acum are în portofoliu mare parte din cele mai populare jocuri, precum Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch, Fallout, Doom, Wolfenstein, Skyrim sau Candy Crush.

Citește și: Mașinile care au marcat anul 2021. Performanțe care rămân în istorie

Sigur, ar putea profita de acest „monopol” pentru a crește, de exemplu, vânzările Xbox în dauna PlayStation. Va face acest lucru, dar doar parțial. Viziunea Microsoft în ceea ce privește viitorul jocurilor video seamănă cu cea a marilor studiouri de la Hollywood care se luptă să facă noi serii/episoade a celor mai îndrăgite și de succes filme/seriale, pe lângă dezvoltarea de noi proiecte. Și vrea să transforme Game Pass, platforma sa de jocuri cu abonament lunar, într-un adevărat „Netflix of games” care să crească continuu.

Ca idee, Game Pass are în prezent circa 25 de milioane de utilizatori, dar jocurile dezvoltate de Activision sunt jucate online de aproximativ 400 de milioane de gameri. Prin urmare, cloud gaming-ul va ajunge la un alt nivel. Deocamdată, producătorii de console de jocuri Sony și Nintendo merg doar pe rețeta tradițională, axată pe „brand appeal” și calitatea jocurilor, nu și pe jocuri de volum.

Citește și: SPECIAL Noutățile și „șmecheriile” Rabla 2022: Prima de casare și ecobonusurile, reduse din pix

Microsoft bate la porțile Metaverse-ului

Metaverse-ul, lumea virtuală în care utilizatorii, prin avatarurile lor, trăiesc, se joacă şi studiază într-o lume distopică cu ajutorul dispozitivelor haptice și de realitate virtuală, fără a fi prezenți fizic în locul respectiv, nu există încă. Dar, se construiește, deja au fost puse primele „cărămizi”. Facebook, redenumit recent Meta, a dat, se pare, un impuls fără precedent ideii.

Și, așa cum a spus și Satya Nadella, directorul general Microsoft, „jocurile video reprezintă în prezent cea mai dinamică și mai interesantă categorie din domeniul divertismentului pe toate platformele și vor juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor de Metaverse”.

Dacă ați jucat Call of Duty, de pildă, gândiți-vă cum ar fi ca în Metawerse, cu ajutorul unui headset VR și tehnologiei de realitate augmentată (AR) să ajungeți direct în centrul acțiunii. Cum ar fi să fiți „parașutați” într-o zonă ca cea din „Battle Royale”, pe o „planetă” cum este Fortnite, doar că mult mai mare?

În viitor, în Metaverse, Call of Duty ar putea funcționa între cele două lumi, fizică și virtuală, spun specialiștii, într-o așa numită lume „digi-fizică”.

„Microsoft ar putea crea infrastructură virtuală pe baza celei urbane existente, fizice, iar jucătorii vor putea interacționa între ei cu ajutorul unor ochelari VR cu realitate mixtă în timp ce merg pe stradă, de exemplu. Imaginați-vă că un parc ar putea fi transformat într-o arenă Call of Duty, în care oamenii își vor folosi telefoanele pe post de arme”, a explicat, pentru The Guardian, John Egan, director executive „Market Intelligence” la L’Atelier BNP Paribas.

 

 

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te