miercuri 15 octombrie
EUR 5.0879 USD 4.4034
Abonează-te
Newsweek România

Tranzacție istorică pe piața de gaming: Microsoft a devenit al treilea jucător mondial

Data publicării: 19.01.2022 • 11:47 Data actualizării: 19.01.2022 • 12:07
Tranzacție istorică pe piața de gaming: Microsoft a devenit al treilea jucător mondial. / Foto: playtech.ro
Tranzacție istorică pe piața de gaming: Microsoft a devenit al treilea jucător mondial. / Foto: playtech.ro

Gigantul Microsoft a achiziționat cu 68,7 de miliarde de dolari producătorul de jocuri Activision-Blizzard, în portofoliul căruia se află jocuri precum Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch sau Candy Crush, și a devenit al treilea jucător mondial în domeniu.

Microsoft a plătit 95 de dolari pe o acțiune Activision-Blizzard, cu 45% mai mult față de suma la care acestea se tranzacționau pe bursă. Iar în urma tranzacției istorice în lumea gaming-ului, acțiunile Activision au crescut cu 37%, tranzacționarea acestora pe burse fiind suspendată.

Citește și: Fantoma de la IGPR: Benone Marian Matei, chestorul fără CV, fără declarație de avere

Gigantul american a achiziţionat deja, anul trecut, editorul Bethesda al jocurilor Fallout, Doom, Wolfenstein, Skyrim, cu mai puţin de 7,5 miliarde de dolari, iar prin noua sa mișcare Microsoft a devenit al treilea actor mondial al jocurilor video ca cifră de afaceri, după Tencent şi Sony.

„Jocurile video reprezintă în prezent cea mai dinamică și mai interesantă categorie din domeniul divertismentului pe toate platformele și vor juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor de metaverse”, a declarat Satya Nadella, directorul general Microsoft, informează TheVerge.com.

Citește și: GRAFICE Numărul mediu de infectări COVID, dublu față de vaccinări. Certificatul verde, abandonat

Jocurile Activision-Blizzard urmează să fie introduse de Microsoft în Game Pass, serviciul său de „gaming on demand” ce permite accesarea unei serii de jocuri în baza unui abonament.

Va interesant de văzut dacă, prin achiziția Activision-Blizzard, Microsoft va da o lovitură rivalilor de la Sony prin lansarea noilor jocuri Call of Duty sau World of Warcraft, de exempluj, doar pentru Xbox, consola proprie, și nu și pentru PlayStation.

Mai multe articole din secțiunea Tehnologie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră