Dacă prima zi de off-road a fost una care i-a stors de puteri pe concurenți, unii dintre ei ajungând în miez de noapte în stațiunea Straja, locul bivuacului, în cea de-a doua ploile au transformat traseul dintr-unul dur, într-unul dus mai departe de limita extremului, organizatorii fiind forțați să scurteze traseul gândit inițial. Chiar și așa, lucrurile nu au fost simple pentru cei de la clasele Gold și Silver. Primii rideri de la clasele care rulează pe cele mai dure trasee din raliu, au izbutit să concureze pe soare și chiar să ajungă în zone care începuseră să se usuce, însă marea majoritate au avut parte de ploaie torențială și în a doua zi.
Cu un start la 1.500 de metri altitudine, traseul a oferit o sumedenie de peisaje care îți taie răsuflarea și a fost presărat de urcări abrupte și lungi, pline cu piatră și rădăcini. La jumătatea zilei, chiar înainte să ajungă la service point, riderii au rulat printr-o clădire abandonată, pe care au părăsit-o sărind printr-o fereastră, spre deliciul spectatorilor.
Clasa Gold a fost dominată de trioul Wade Young, Manuel Lettenbichler și Jonny Walker. Mini Letti, cum i se spune germanului al cărui tată câștiga Red Bull Romaniacs în 2009, a pornit primul pe traseu, după ce a câștigat etapa de miercuri. A fost depășit, însă, de cei doi, pentru ca în final să ajungă aproape în același timp cu Wade Young la finiș. După verificarea timpilor, clasamentul etapei a doua îl are în frunte pe Wade Young, urmat la doar 42 de secunde de Jonny Walker și de Manuel Lettenbichler la 2 min 59 sec.
În urma victoriei din ziua a doua, Wade Young a devenit și lider la general, cu aproximativ 250 de km înainte de finalul raliului. La general, concurentul sud-african este urmat de Manuel Lettenbichler și Jonny Walker.
”Am avut o zi bună, destul de grea și cred că nu am ales cele mai bune pneuri. Dar mă simt bine și aștept următoarele zile. Traseul prin clădiri a fost spectaculos și mă bucur că am avut ce să le arătăm celor care au venit să ne privească”, a declarat Wade Young.
Iar Jonny Walker a apreciat că ”a fost o zi bună per ansamblu. Am avut un ritm bun dimineață și am încercat să îi prind pe Manuel și Wade, am reușit și am rulat împreună în a doua parte a zilei. Am făcut totuși cam multe greșeli pe câteva urcări și ei s-au îndepărtat. Nu i-am mai putut prinde. A fost un traseu dur astăzi. Ni s-a spus că va fi ușor, dar nu știu la ce s-au referit.”
Ziua a treia este una care duce plutonul din Valea Jiului către Sibiu, riderii urmând să treacă prin trei județe : Hunedoara, Alba și Sibiu. Cu service pointul stabilit în zona numită Mărtinie, traseul este gândit să îi ducă pe concurenți pe trasee folosite chiar și în 2004, când s-a desfășurat prima ediție a raliului. Vor fi urcări și coborâri de speriat, zig-zaguri fără sfârșit și cărări extrem de sinuoase. Ediția 2018 se va termina sâmbătă, 28 iulie, cu un finiș epic pe dealul Gușterița din Sibiu.