Magicienii pe patru roți cuceresc deșertul

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 01.02.2020 - 12:39

La categoria „Mașini“, experiența și-a spus din nou cuvântul în Dakar 2020, chiar dacă fostul pilot de Formula 1 Fernando Alonso a mers și s-a răsturnat spectaculos.

SHARE

A terminat pe locul 13, la 4h42min de  învingător. Cei trei piloți care au urcat pe podiumul din Arabia Saudită au împreună 50 de starturi în Dakar și 14 victorii.

„El Matador“ (foto jos) , multiplul campion de raliuri Carlos Sainz (58 de ani), a preluat conducerea din cea de-a treia zi a celei mai dure competiții auto de anduranță și, alături de navigatorul său, Lucas Cruz, a câștigat pentru a treia oară Raliul Dakar, precedentele succese fiind înregistrate în 2010 şi 2018.

„Sunt foarte, foarte fericit. Atât de multă muncă, pregătire fizică şi teste cu echipa au dus la acest rezultat. Cursa a fost fantastică pentru noi, piloţii, dar a trebuit să muncim din greu încă din prima zi.

Este greu să-ţi imaginezi, dar a fost un raliu la turaţie maximă de la start. Acum nu vreau decât să mă bucur de succes“, a declarat Carlos Sainz.

________

Citește și FOTOGALERIE Gyenes, românul de Legendă din Dakar

________

Cel puțin la „Mașini“, Dakar 2020 a fost un raliu aproape la secundă. După 7.500 de kilometri prin deșertul din Arabia Saudită, Sainz a încheiat cu un avans de numai 6:21 de minute în fața lui Nasser Al-Attiyah.

Oricât a încercat pilotul Toyota să tragă de mașină, nu a reușit să se apropie mai mult de Mini JCW Buggy-ul lui „El Matador“, chiar dacă acesta a pierdut timp prețios în cea de-a opta etapă.

Iar, ca idee, în primele zile ale raliului, până la prima etapă-maraton, diferenţa între primele poziţii era de numai 24 de secunde, în contextul în care timpul total înregistrat era de peste 35 de ore.

Recordmanul Dakarului (12 victorii în Dakar - 6 la „Moto“, 6 la „Mașini“), Stéphane Peterhansel şi navigatorul Paulo Fiuza (Portugalia) au încheiat pe locul al treilea, la 9:58 de minute în urma lui Sainz, completând o performanţă impresionantă pentru cele două Mini JCW Buggy.

Anul acesta a fost pentru prima dată în ultimii 20 de ani când o marcă de automobile a reuşit să revină pe prima treaptă a podiumului în Dakar după ce şi-a întrerupt seria de victorii vreme de mai mulţi ani (Mini s-a impus în Dakar între 2012 și 2015).

„A fost un Dakar puţin ciudat pentru mine. Am decis în ultima clipă să schimbăm copiloţii, apoi am intrat direct în raliu cu Paulo Fiuza. Sunt mulţumit de rezultat.

Am terminat pe locul al treilea, ceea ce este mai mult decât am fi sperat la start. Băieţii din faţă au fost foarte rapizi şi nu au făcut nicio eroare de navigaţie. Am făcut tot ce am putut face“, a explicat Peterhansel.

La camioane, Kamaz (foto jos) a făcut din nou istorie. Echipajul format din Andrei Karghinov, Andrei Mokeev şi Igor Leonov i-a adus constructorului rus cel de-al patrulea titlu consecutiv în Dakar și al 17-lea din palmares.

Camionul Kamaz pentru categoria T4.2 (modificate) dispune de un motor diesel de 13 litri, în 6 cilindri, care dezvoltă 1.150 de cai putere și consumă până la 200 de litri de motorină la 100 de kilometri. „Monstrul“ are 9,5 tone, iar fiecare roată cântărește 150 de kilograme.

________

Citește și FOTOGALERIE Gyenes, românul de Legendă din Dakar

________

La clasa „Quad“ (foto jos), victoria i-a revenit chilianului Ignacio Casale (al treilea triumf, după cele din 2014 şi 2018), în timp ce la clasa SSV învingător a fost echipajul american format din Casie Currey şi Sean Berriman.

________

Citește și FOTOGALERIE Gyenes, românul de Legendă din Dakar

________

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te