Racing MIMI, primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat 100% în România, a început promițător cel de-al treilea sezon competițional.
Într-una dintre cele mai importante competiții de profil din România, Super Rally, în 2023, Racing MIMI se luptă pentru podium în clasa 2A (tracțiune față), de la egal la egal cu masinile de curse pe benzină în pregătire de fabrică (R2, Rally 4, TCR).
Citește și: Mr Bean și-a luat mașină electrică: Mă simt înșelat. Mai bine păstrezi mașina veche pe benzină
Racing MIMI, primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat 100% în România, a ajuns să se bată cu benzinarele echivalente după două sezoane
Cu un program în patru competiții naționale, cel mai important campionat din acest sezon pentru Racing MIMI este Campionatul Național Super Rally, o competiție desfășurată în sistem time-attack pe circuite stradale în șase orașe din România.
Aici, Racing MIMI concurează în cea mai disputată clasă a campionatului, 2A, în luptă directă cu modele pe benzină cu tracțiune față, în pregătire de fabrică, pilotate de concurenți cu o experiență solidă.
După ce în ultima etapă de anul trecut a încheiat pe locul al treilea, într-o luptă directă cu nouă concurenți, pilotul Horia Platona a revenit hotărât să continue seria de performanțe puternice.
Agilitatea nativă MINI, centrul de masă coborât, răspunsul instantaneu al motorului cuplat permanent la roți, alături de îmbunătățirile aduse de Engange Engineering - cum ar fi diferențialul față cu alunecare limitată sau sistemul de răcire cu gheață carbonică - toate acestea sunt ingredientele prin care Racing MIMI compensează raportul defavorabil putere/masă față de celelalte modele din concurs.
Citește și: Mașinile electrice răstoarnă ordinea mondială. China, cel mai mare exportator. Germania a căzut pe 3
În etapa de debut a Super Rally 2023, de la Mangalia, organizată pe 12-13 mai, Horia a arătat un ritm puternic încă din antrenamente, încheind pe locul al treilea în clasă și pe al 13-lea la general, devansând și toate modelele din clasa GT.
A doua etapă din Campionatul Național de Super Rally s-a desfășurat pe 3-4 iunie la Alba Iulia.
Încă o dată, Horia a demonstrat un ritm puternic, chiar și în ciuda dificultăților organizatorice și întreruperilor de cursă.
În final, Racing MIMI a încheiat pe locul al patrulea într-o clasă cu opt participanți.
Fără o penalizare de șase secunde, Horia ar fi putut lupta chiar pentru primele două locuri, înregistrând timpi competitivi la nivelul unui model TCR (Touring Car Racing).
După două etape, Racing MIMI și Horia Platona sunt pe locul secund în clasamentul clasei 2A, la numai două puncte de liderul Claudiu Moțoc, cu Peugeot 208 R2, și la egalitate cu Adrian Grigore, care pilotează un Renault Clio Rally 5s.
Citește și: VIDEO Cea mai tare mașină electrică! A doborât 23 de recorduri într-o zi. 400 de km în 30 de secunde
Locurile 1 și 3 în clasa E1, în Campionatul Național de Vehicule Electrice 2023
Tot în luna mai, Racing MIMI a încheiat una din cele două participări în Campionatul Național de Vehicule Electrice. În tradiția ultimilor ani, a adus la start doi piloți debutanți, la prima întâlnire cu mașina - jurnalistul Dan Scarlat și inginerul Liviu Nossa, unul dintre membrii echipei Enegage Engineering.
Chiar și în contextul unei experiențe limitate, echipa Racing MINI s-a întors cu locurile 1 și 3 în clasa E1, pentru modele sub 250 CP (Liviu, respectiv Dan), locul al doilea la clasa sport (Dan) și locul al treilea în clasamentul general (Dan), în luptă directă cu modele cu tracțiune integrală și putere triplă.
Primul Mini electric de curse din istorie, dezvoltat integral în România, a intrat în al treilea sezon de competiție.
Construit pe baza unui model de serie, folosind motorul și bateria de serie, Racing MIMI a primit o serie de îmbunătățiri de performanță, în mai multe etape, din partea echipei Engange Engineering din Brașov, proiectul marcând îmbunătățirile cu numele "Racing MIMI EVO".
Între acestea se numără reducerea consistentă de masă cu aproximativ 200 kg (inclusiv uși din fibră de sticlă și plexiglass fără ramă), sistem de răcire suplimentar cu gheață carbonică sau diferențial față cu patinare limitată dezvoltat împreună cu compania Drexler.