eSports: A 4-a etapă din Racing League Romania ia startul pe legendarul circuit stradal Norisring

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.04.2020 - 10:43

Formula 1 are Monaco, IndyCar are Indy 500, iar pentru DTM perla este Norisring. Cele 30 de modele legendare BMW M3 E30 DTM înscrise în Racing League Romania 2020 iau astăzi cu asalt faimosul circuit stradal din sudul Germaniei, în a 4-a etapă a campionatului de sim racing.

SHARE

După duelurile intense de pe Imola, clasamentul este tot mai strâns, iar suprafețe variate, denivelări pe frânare și ziduri neiertătoare îî așteaptă în această duminică pe așii simulatoarelor. Cursa de la Norisring poate fi văzută LIVE aici.

Philipp Eng, pilot BMW în DTM, a descris traseul de la Norisring astfel: ”Cele patru viraje par relativ ușoare, însă în realitate nu sunt deloc așa. În calificări trebuie să te concentrezi 100% să atingi fiecare punct optim de frânare și să intri perfect în viraje. Doar câteva zecimi va fi distanța dintre primul și ultimul, așa că nu e loc nici de cea mai mică eroare!”

Precalificările desfășurate în timpul săptămânii au arătat marjele extrem de mici care vor face diferența pe acest circuit. Până în acest moment, peste 107 piloți au parcurs traseul virtual pe serverul RLR, fiecare cu o medie de peste 200 de tururi individuale, contorizând astfel un total de peste 20.000 de tururi. Doar șapte zecimi de secundă separă în momentul de față piloții de pe primele 30 de poziții.

Clasamentele au fost actualizate odată cu jurizarea incidentelor din etapa precedentă, circuitul de la Imola oferind nenumărate dueluri curate, dar și incidente care au fost sancționate de comisarii RLR. Aceștia au decis să dea un mesaj dur de avertizare pentru comportament nesportiv sau provocarea de incidente în lanț, doi piloți fiind practic suspendați în etapa de la Norisring.

Dintre cei care s-au luptat la vârful plutonului în prima manșă, Cristian Moisescu a fost cel mai afectat după publicarea deciziilor, un atac agresiv la Andrei Bechir pentru poziția a treia rezultând într-un contact între cei doi. La timpul final al lui Moisescu s-au adăugat 20 de secunde, el fiind retrogradat pe poziția a noua. Leo Borlovan, Gabriel Movilă și Sergiu Nicolae au fost și ei penalizați, precum și Alex Mirea, Mihnea Georgescu, Tudor Mihai și Andrei Mortilă.

În a doua manșă, pretendentul la titlu Victor Nicolae a pierdut poziția a treia, după ce a primit o pedeapsă de 20 de secunde pentru împingerea lui Alex Cascatău, pilotul East Friendly Racing retrogradând până pe șase. Moisescu a fost luat din nou în vizorul comisarilor, o penalizare de cinci secunde pentru el și Taraș fiind forme mai puțin ferme de atragere a atenției.

Clasamentul general este deosebit de strâns la vârf, doar 5 puncte fiind diferența dintre primii trei clasați – Bechir, Berindea și Nicolae.

Norisring

Traseul urban din Nuremberg, căruia i s-a dat numele după apelativul latin al orașului (Noris) găzduiește curse încă din 1947. Două ace de păr și o șicană dreapta-stânga împrejmuiesc tribuna uriașă de beton de la care liderii naziști țineau discursuri în fața a sute de mii de fideli reuniți pe Zeppelinfeld, însă competițiile sportive au dobândit în scurt timp după război un renume deosebit. Evoluția tehnologică a dictat scurtarea parcursului de la 4 la doar 2,3 kilometri după decesul lui Pedro Rodriguez, însă asta a permis supraviețuirea circuitului, spre deosebire de celălalt traseu similar de mare viteză, AVUS, închis în 1998.

Din 1972 se folosește varianta actuală - mai întâi pentru competițiile sport-prototip ce rulau pe o distanță de 200 de mile (Campionatul Mondial de Anduranță, Interserie, DRM, Supercup), ulterior devenind cursa-vedetă a seriei DTM în ambele sale iterații. Modelul BMW M3 E30 obținea victoria încă de la debutul pe Norisring prin Olaf Manthey (Team Isert), apoi mai reușea alte trei succese pe această pistă grație piloților Schnitzer (Roberto Ravaglia, 1990 și Joachim Winkelhock, 1992) și britanicului Steve Soper (Team Bigazzi, 1992). În ultimii trei ani, BMW a triumfat pe Norisring în DTM prin Bruno Spengler, Maxime Martin și Marco Wittmann.

Clasament Piloți

Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 97p
Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 97p
Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 92p
Cristian Moisescu – 71p
Alex Cascatău (West Competition Racing) – 59p
Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 57p
Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 41p
Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 35p
Leo Borlovan – 30p
Mihai Neg – 21p

Clasament echipe (provizoriu)

Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 194p
West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 116p
East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 97p
Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 52p
WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 42p 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te