Cele două monoposturi BMW iFE.18 ale echipei BMW i Andretti Motorsport îi vor avea în cockpit pe piloţii oficiali BMW António Félix da Costa (Portugalia) şi Alexander Sims (Marea Britanie) și vor intra în pâine începând cu luna decembrie. Roger Griffiths și echipa Andretti Autosport, deţinută de Michael Andretti (SUA), fiul fostului campion de F1 Mario Andretti, la rândul său un fost pilot de succes (în 1991, de exemplu, a câștigat campionatul CART PPG Indy Car World Series), oferă echipei BMW o bogată experienţă în motorsport și în Formula E, echipa americană concurând în fiecare cursă a campionatului Eco din 2014 până în prezent.
Pilotul António Félix da Costa a fost protagonist al Formulei E încă din Sezonul 1 şi va pilota monopostul #28 BMW iFE.18 în sezonul următor. "Cunosc foarte bine Formula E şi am fost convins mereu că BMW va intra într-o zi în calitate de constructor. Acum, faptul că fac parte din echipă îmi oferă o motivaţie suplimentară", a declarat Félix da Costa.
Alături de el se va afla Alexander Sims, cel care va pilota monopostul #27. Sims, asemenea lui Félix da Costa, şi-a demonstrat versatilitatea excepţională în calitate de pilot oficial BMW de-a lungul anilor şi a sărbătorit numeroase succese în modele BMW de competiţie. "Formula E a devenit rapid locul în care regăsim constructori şi piloţi de top. Sunt onorat că mi s-a încredinţat misiunea în această aventură nouă a colaborării cu BMW i Motorsport", a declarat Sims.
De la BMW i, la iFE.18
Trenul de rulare al monopostului iFE.18 a fost dezvoltat folosind competenţa aceloraşi ingineri care l-au creat pe cel al modelului de stradă de succes BMW i3. Iar, în parte, sunt folosite aceleaşi uzine de producţie ca şi pentru BMW i3. Colaborarea între departamentele de motorsport şi producţie de serie funcţionează ca un ciclu eficient.
"Competenţa BMW în BMW iFE.18 se află, în principal, în centrul maşinii - trenul de rulare", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Am spus inginerilor de producţie care au conceput motorul electric şi invertorul: «Uitaţi de toate consideraţiile pe care le-aţi avea de obicei în dezvoltare şi gândiţi-vă doar la performanţe, cea mai mare eficienţă şi cea mai mică masă. Când am ajuns la acest punct, vă puteţi gândi cum să integraţi ulterior acestea în producţia de serie». Inginerii BMW Motorsport au conceput puntea spate, inclusiv suspensia, şi au integrat trenul de rulare în partea spate a maşinii de curse. Cunoştinţele pe care le-am acumulat în acest mediu extrem de competitiv se întorc apoi în dezvoltarea producţiei. Aceasta reprezintă implementarea perfectă a motto-ului nostru: de pe circuit pe şosea”, a explicat Marquardt.
Echipe înscrise în Formula E 2018/2019
Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team
BMW i Andretti Motorsport
Dragon
DS Techeetah
Virgin Racing
HWA
Mahindra Racing
NIO Formula E Team
Nissan e.dams
Panasonic Jaguar Racing
Venturi
Formula E Team