marți 07 octombrie
EUR 5.0916 USD 4.3652
Abonează-te
Newsweek România

Investiție majoră: 5,65 miliarde lei pentru o nouă autostradă. 9 oferte depuse pentru primul tronson

Data publicării: 10.02.2025 • 19:03 Data actualizării: 10.02.2025 • 21:47
Investiție majoră: 5,65 miliarde lei pentru o nouă autostradă. 9 oferte depuse pentru primul tronson: FOTO - Facebook Sorin Grindeanu(imagine cu rol ilustrativ)
Investiție majoră: 5,65 miliarde lei pentru o nouă autostradă. 9 oferte depuse pentru primul tronson: FOTO - Facebook Sorin Grindeanu(imagine cu rol ilustrativ)

Investiție majoră: 5,65 miliarde lei pentru o nouă autostradă. 9 oferte depuse pentru primul tronson. Durata alocată construcției este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție.

Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus nouă oferte pentru construcția primului lot al autostrăzii Timișoara - Moravița, respectiv Remetea Mare - Jebel, cu o lungime de 35,67 kilometri, a anunțat, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

Investiție majoră: 5,65 miliarde lei pentru o nouă autostradă. 9 oferte depuse pentru primul tronson

'Pas important pentru construcția autostrăzii Timișoara - Moravița! Antreprenori din România, Bulgaria, Italia, Turcia și Ucraina au depus 9 oferte pentru construcția primului lot al acestei autostrăzi (Remetea Mare-Jebel), cu o lungime de 35,67 km. Durata alocată construcției este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 de luni execuție', a notat el.

Citește și: 35.000.000 €, pentru 1 km de autostradă între Târgu Frumos și Leţcani. Gata în 2030?

Valoarea contractului, finanțat prin Programul Transporturi 2021 - 2027, este de 5,65 miliarde lei (fără TVA).

Pe traseul acestui nou lot de autostradă se vor construi: un pod peste râul Timiș (1.153 metri); un Centru de Întreținere și Coordonare; două parcări de scurtă durată (fiecare dotată cu infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice); patru noduri rutiere (Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timișoara Sud, Nod rutier DN59 Pădureni).

Citește și: După 22 de ani de promisiuni, Autostrada „Valea Prahovei” nu e prioritate. Nimic, în planul CNIR!

La rândul său, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, i-a făcut cunoscuți pe antreprenorii care au depus ofertele:

Asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi (lider) - Danlin XXL - Groma Hold Eood - Evropeiski Patishta - Frasinul (România - Bulgaria); Asocierea Drum Asfalt (lider) - Automagistral - Pivden (România - Ucraina); Asocierea Ictas Inșaat Sanayi ve Ticaret (lider) - Rotary Construcții Mentenanță (Turcia - România); Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret (Turcia); Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret (Turcia); Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret (lider) - CBI Construcții, Turism & Investiții (Turcia - România); Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret (lider) - Gunal Insaat Ticaret ve Sanayi (Turcia); Asocierea Nurol Construction (lider) - Nurol Insaat ve Ticaret (România - Turcia); WeBuild - Milano (Italia).

Mai multe articole din secțiunea Social

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră