Serviciul de Informații pentru Apărare ale Ucrainei informează - conform website-ului Informații pentru apărare al Ministerului Apărării al Ucrainei - că, în urma unei operațiuni speciale complexe de succes în spațiul cibernetic, un volum mare de documente confidențiale ale subdiviziunii structurale a Ministerului Transporturilor rus - Agenția Federală de Transport Aerian (Rosaviatsia) - este acum în posesia Kievului.
Agenția menționată mai sus este responsabilă de siguranța zborului și înregistrează toate cazurile de urgență în timpul operațiunii aviației ruse.
SECTORUL AVIAȚIEI CIVILE A RUSIEI ESTE PE PUNCTUL DE A SE PRĂBUȘI
Datele obținute ca urmare a pirateriei și pătrunderii sistemelor de informații inamice (rusești) includ o listă de rapoarte zilnice ale Rosaviatsiya, pentru întreaga Federație Rusă de mai bine de un an și jumătate.
Defense Intelligence of Ukraine informează că, în urma unei complexe și de succes operațiuni speciale în spațiul cibernetic, un volum mare de documente confidențiale ale subdiviziunii structurale a Ministerului rus al Transporturilor - Agenția Federală de Transport Aerian (Rosaviatsia) - este acum preluat de partea ucraineană.
Citește și: Nu ne putem permite să lăsăm Ucraina să piardă!
Agenția menționată mai sus este responsabilă de siguranța zborului și înregistrează toate cazurile de urgență în timpul operațiunii aviației ruse.
Datele obținute ca urmare a pirateriei și pătrunderii sistemelor de informații inamice/ rusești includ o listă de rapoarte zilnice ale Rosaviatsiya, pentru întreaga Federație Rusă de mai bine de un an și jumătate.
Analiza arată că sectorul aviației civile al Rusiei este pe punctul de a se prăbuși.
Doar câteva evidente probe vizibile sunt următoarele:
1. În ianuarie 2023, în aviația civilă rusă au fost înregistrate 185 de accidente. Aproximativ o treime dintre acestea au fost clasificate drept incidente cu diferite niveluri de pericol.
Lider aici a fost aeronava rusă cu decolare pe distanță scurtă - 34 de cazuri de urgență.
2. În primele 9 luni ale anului 2023, în Rusia au fost înregistrate 150 de cazuri de defecțiuni ale aeronavelor. În aceeași perioadă din 2022, au fost înregistrate 50 de astfel de incidente. Aceasta înseamnă că pericolul de siguranță al zborului în Rusia s-a triplat.
3. Motoarele și trenurile de aterizare, precum și alte elemente importante, cum ar fi sistemele hidraulice, clapetele și software-ul, rămân cele mai critice probleme în aviația rusă.
4. Statul agresor al Rusiei se confruntă cu provocări serioase în întreținerea aeronavelor puternic blocate. Din cauza lipsei de capacitate și de specialiști, Moscova încearcă să redirecționeze întreținerea aeronavelor către Iran, unde lucrările relevante se desfășoară „de artizanat” - fără certificare corespunzătoare.
5. În martie 2022, Rusia avea aproximativ 820 de avioane civile de fabricație străină.
Și în timp ce la acea vreme doar până la 10% dintre aceștia făcuseră o întreținere necertificată cu utilizarea de piese de schimb neautentice, astăzi aproape 70% din flotă a fost supusă unui astfel de „service”.
6. Lipsa acută de piese de schimb a dus la așa-numitul „canibalism aviatic” în Rusia,
când unele aeronave sunt dezmembrate pentru a repara pe altele. Potrivit datelor disponibile, până la jumătatea anului 2023, peste 35% din avioanele din Rusia au fost „donate”.
Citește și: Confruntare dură în Ucraina? Da. Pace în viitor? Ba...
7. Majoritatea aeronavelor sovietice Antonov AN-2 nu pot decola în prezent de la sol,
deoarece motoarele lor au fost fabricate în Polonia, dar aprovizionarea lor a fost oprită din cauza sancțiunilor.
8. Numai în ianuarie 2023, au fost înregistrate 19 defecțiuni diferite între cele 220 de avioane Airbus din Rusia. În special, 17 cazuri de fum au fost înregistrate la 9 aeronave folosite de Aeroflot.
9. Au fost înregistrate 33 de defecțiuni tehnice ale diferitelor sisteme de aeronave
din 230 de avioane Boeing operate în Rusia.
10. Fiecare al șaptelea antreprenor aviatic brazilian nu a reușit să reziste condițiilor de operare din Rusia și există 21 avioane afectate de această situație în flota Rusiei.
Involuția puterii complexe - militare, economice, financiare - a Rusiei
În septembrie 2022, Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) a marcat Rusia cu roșu, împreună cu Liberia și Bhutan, ceea ce indică un risc extrem de ridicat pentru siguranța zborului.
O analiză a caracterului incidentelor aviatice din documentele obținute indică faptul că o serie de defecțiuni, în special cele legate de motoare, trenuri de aterizare și mecanica aripilor, sunt de tip sistemic.
Tendința indică faptul că sectorul aviației civile din Rusia se află într-o zonă de turbulențe serioase, cu un risc ridicat de scufundare abruptă/ prăbușire rapidă.
Această realitate este o consecință directă a sancțiunilor, dintre care cea mai dureroasă pentru statul agresor al Rusiei a fost interzicerea impusă privind furnizarea de avioane și piese de schimb.
Astăzi, Moscova încearcă să ascundă mormanul nesfârșit de probleme cu aviația civilă,
punându-și locuitorii în pericol, prin toate mijloacele.
Citește și: Gaza, Ucraina și ciocnirea civilizațiilor în anul de grație 2023
Analiza lor arată că sectorul aviației civile din Rusia considerată teroristă, din perspectiva Kievului, este pe punctul de a se prăbuși.
Totuși, colosul post sovietic numit Federația Rusă se dovedește a nu fi ajuns în faza în care nu va mai avea decât picioare de lut. Rusia rămâne cu o putere nucleară care o sfidează pe cea americană, chiar o depășește numeric, la nivelul ogivelor nucleare.
Dar fisuri succesive, precum cea semnalată de serviciul militar de informații al Ucrainei pot anticipa un viitor eșec, deocamdată doar dezirabil, al Moscovei. Vom vedea dacă se confirmă involuția puterii complexe - militare, economice, financiare - a Rusiei.