„Analizând răspunsurile candidatei la interviu, Secţia pentru procurori reţine că aceasta nu a demonstrat o conştientizare adecvată a diferenţei şi interdependenţei dintre principiul independenţei procurorului şi cel al subordonării ierarhice, aspect deosebit de important mai ales în contextul exercitării unei funcţii de conducere în cadrul Ministerului Public.
În acest sens, referitor la alegaţia „Eu nu am fost niciodată un procuror independent, lucrez la în Ministerul Public”, Secţia pentru procurori remarcă existenţa unei confuzii evidente referitoare la noţiunea de independenţă, împrejurare de neconceput într-un astfel de cadru (….)” reise din documentul publicat de CSM.
Potrivit documentului de motivare, CSM consideră că Adina Florea nu reprezintă o garanție a independenței și imparțialității justiției și că aceasta este ușor influențabilă de factori externi, care pot genera un impact negativ asupra încrederii justiției.
„Transmiterea unui mesaj public ce denotă existenţa unor factori externi cu posibile influenţe decizionale poate genera un impact negativ asupra încrederii în justiţie. Deşi, aparent doamna procuror a dorit să se refere la subordonarea ierarhică, Secţia apreciază că formularea neinspirată nu poate fi interpretată drept o simplă eroare. Într-adevăr, dispoziţiile art. 318 alin. (10) şi art. 328 alin. (1) Cod procedură penală prevăd verificarea, sub aspectul legalităţii şi temeiniciei, a ordonanţei prin care s-a dispus renunţarea la urmărirea penală şi a rechizitoriului de către procurorul ierarhic superior, însă aceste prevederi nu conduc la afectarea procurorului în adoptarea unei soluţii (….)”
CSM a mai remarcat o rezistenţă scăzută la stres, o capacitate de analiză şi de sinteză reduse, precum şi anumite sincope în raportarea sa la anumite valori precum onestitatea şi imparţialitatea, dar și faptul că Florea a manifestat dezinteres în timpul interviului, ceea ce „dovedeşte superficialitate în exercitarea atribuţiilor specifice.”
În concluzie secţia pentru procurori a observat că Florea nu cunoaşte nici măcar modul concret în care se desfăşoară activitatea în cadrul DNA, care reprezintă unul din indicatorii în baza căruia se realizează Verificarea cunoştiinţelor şi calităţilor specifice funcţiei pentru care şi-a depus candidatura.