Un tunel va lega Danemarca și Germania. Va fi cel mai mare din lume și la 60 m adâncime în apă

DE Alexandra Lupascu | 23.08.2024 - 18:40
Un tunel va lega Danemarca și Germania. Va fi cel mai mare din lume și la 60 m adâncime în apă Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)
Un tunel va lega Danemarca și Germania. Va fi cel mai mare din lume și la 60 m adâncime în apă Foto: Profimedia Images (fotografie cu caracter ilustrativ)

Tunelul construit cu inginerie inovatoare este pasul final al proiectului de conectare a Danemarcei – și a regiunilor nordice în ansamblu – cu restul Europei.

SHARE

Orașul german Puttgarden se află la doar 11 mile distanță, dar ajungerea acolo implică fie o călătorie cu feribotul de 45 de minute - plus timp pentru îmbarcare și debarcare - sau o călătorie de șase ore cu mașina în mare parte din Danemarca .

Dar sub apă, construcția unui viitor alternativ este în curs de desfășurare, sub forma celui mai lung tunel scufundat din lume, anunță The Guardian.

Când tunelul Fehmarnbelt se va deschide în 2029, oamenii vor putea traversa întinderea de apă în cel puțin 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

Un tunel va lega Danemarca și Germania. Va fi cel mai mare din lume și la 60 m adâncime în apă

Noul tunel este, de asemenea, văzut ca etapa finală a unui proiect de infrastructură în trei părți – alături de podul Øresund și Podul Great Belt care se întinde pe insulele daneze Zeelandă și Funen – care leagă Danemarca și țările nordice în ansamblu, cu restul Europei .

Odată ce tunelul va fi finalizat, va fi posibil să se transporte mărfuri, inclusiv oțel, pe calea ferată din nord până în vârful Norvegiei până în centrul și sudul Europei. Va reduce considerabil timpul de călătorie cu trenul între Copenhaga și Hamburg de la 4,5 la 2,5 ore.

Citește și: Cel mai mare tunel subacvatic se contruiește în Europa. Ajungi în două țări în 7 minute

Spre deosebire de multe tuneluri care se desfășoară sub apă – inclusiv tunelul Mânecii – care au fost construite folosind mașini de forat care săpa în pământ, secțiuni din tunelul Fehmarnbelt sunt construite deasupra solului și scufundate pe fundul mării. Hemmingsen a spus că această abordare a fost mai eficientă și mai bună pentru mediu.

Secțiunile finalizate vor fi plutite pe apă și scufundate înainte de a fi conectate între ele pe fundul mării, care atinge o adâncime de aproximativ 30 de metri.

Citește și: Tunelul secret din Munții Bucegi a cărui intrare a fost betonată de autorități. Ce se ascunde aici?

Valoarea proiectului este de 7 miliarde de euro (5,94 miliarde de lire sterline) este relativ scurt – lucrările au început în 2021 – a durat mult timp.

Inginerii au pus mostre de beton în apa din zonă în ultimii 15 ani pentru a vedea cum reacţionează diferite amestecuri la nivelurile de sare. Proiectul este plătit printr-un împrumut garantat de stat care va fi rambursat cu taxe și a primit peste 1 miliard de euro de la Comisia Europeană.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te