Paşii sunt în conformitate cu sfatul oferit de guvernul rus în iunie pentru companiile aeriene de a folosi unele aeronave pentru piese pentru a se asigura că restul avioanelor construite în străinătate pot continua să zboare cel puţin până în 2025. Sancţiunile impuse Rusiei după ce aceasta şi-a trimis trupele în Ucraina la sfârşitul lunii februarie au împiedicat companiile sale aeriene să obţină piese de schimb sau să efectueze lucrări de întreţinere în Occident.
Citește și: Udrea, Năstase, Corlățean au fost profesori la Universitatea privată pregătită să se închidă
Experţii în aviaţie au spus că este probabil ca liniile aeriene ruseşti să înceapă să ia piese de la avioanele lor pentru a le menţine în stare de funcţionare, dar acestea sunt primele exemple detaliate. Cel puţin un avion Sukhoi Superjet 100 de fabricaţie rusească şi un Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent la sol şi sunt dezasamblate, a declarat o sursă familiarizată cu această chestiune. Airbus A350 este aproape nou, a spus sursa.
Echipamente au fost luate de la câteva Boeing 737 şi Airbus A320 ale Aeroflot. Ministerul rus al Transporturilor şi Aeroflot nu au răspuns la solicitările de comentarii. Avioanele Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt, de asemenea, puternic dependente de piese străine. Un motor a fost deja scos de la un Superjet pentru a permite unui alt Superjet să continue să zboare, a declarat prima sursă.
Citește și: Un medic din Sibiu cu 20.000 lei salariu/lună cerea șpagă alimente. A fost reținut de polițiști
Cu siguranţă, motoarele sunt schimbate frecvent între aeronave şi sunt de obicei furnizate în cadrul unor contracte separate, au declarat experţii din industrie. Ele nu sunt considerate ca făcând parte din structura centrală a aeronavei. Este "doar o chestiune de timp" până când avioanele cu sediul în Rusia vor fi canibalizate, a declarat o sursă occidentală din industria aviatică.
Generaţiile mai noi de avioane - A320neo, A350 şi Boeing 737 MAX şi 787 - au o tehnologie care trebuie actualizată în mod constant. În termen de un an de la intrarea în vigoare a sancţiunilor, va fi o "provocare" să menţii avioanele moderne în funcţiune chiar şi pentru baza de inginerie foarte dezvoltată şi competentă a Rusiei, au declarat surse occidentale. Aproape 80% din flota Aeroflot este formată din avioane Boeing şi Airbus; sunt 134 de Boeing şi 146 Airbus, alături de aproape 80 de avioane Sukhoi Superjet-100 fabricate în Rusia. Potrivit calculelor Reuters, bazate pe date de la Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot - sau 15% din flota sa, inclusiv avioanele blocate din cauza sancţiunilor - nu au mai decolat de la sfârşitul lunii iulie.
Trei din cele şapte avioane Airbus A350 operate de Aeroflot, inclusiv unul folosit acum pentru piese, nu au decolat timp de aproximativ trei luni, arată datele Flightradar24.