O mină a liderului mondial în producția de baterii, CATL, și-a încetat activitatea și a provocat o undă de șoc pe piața litiului, fără a îndepărta riscul unei producții excedentare, relatează lemonde.fr.
Citește și: Mașinile chinezești, coșmarul industriei auto din Europa. Au inundat piața. 327.712 unități, în 2025
China declanșează războiul minereurilor pentru mașini electrice. Închide o mină, prețurile bubuie
CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, a confirmat luni, 11 august, închiderea minei sale din Yichun, în sud-estul Chinei, precizând că încearcă să-și reînnoiască permisul expirat.
Această mină nu este deloc nesemnificativă: ea reprezintă aproximativ 6% din producția mondială.
Dacă prețul litiului a crescut cu 8% la închiderea bursei, valorile bursiere ale companiilor miniere internaționale au crescut, de asemenea, vertiginos.
Soarta acestei mine era urmărită îndeaproape de câteva săptămâni, din cauza speculațiilor potrivit cărora autoritățile chineze nu i-ar prelungi licența.
Citește și: Electrificarea mașinilor a îngenunchiat industria din SUA. Trump anunță o dereglementare istorică
În 2024, chinezii de la CATL controlau între 35% și 40% din piața mondială a bateriilor pentru vehicule electrice, furnizând majorității producătorilor auto chinezi și și din întreaga lume, precum Tesla, Toyota sau BMW.
Litiul nu face parte din categoria metalelor rare, dar este un metal strategic, foarte ușor, utilizat în special pentru bateriile litiu-ion care alimentează smartphone-urile, laptop-urile și, bineînțeles, mașinile electrice.