Cenzură în presa maghiară după orgia gay a europarlamentarului Szajer

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 04.12.2020 - 15:18
Zoltán Kovács, oficialul maghiar pentru relația cu presa, premierul Viktor Orbán și eurodeputatul demisionar József Zsájer. Sursa foto: EU Observer/ Parlamentul European

Presa din Ungaria, cu excepția publicațiilor independente, a relatat despre demisia europarlamentarului Joszef Szajer fără să pomenească un cuvânt despre participarea acestuia la orgia gay de la Bruxelles, arată o analiză publicată de EU Observer.

SHARE

Aceste publicații de stat sau pro-Orban au prezentat știri în care l-au citat pe europarlamentar cerându-și scuze că a încălcat lockdown-ul participând la o petrecere la Bruxelles, fără să menționeze contextul sau alte informații.

Afacerea Szajer arată până în ce punct controlează guvernul maghiar relatările politice din țară, unde presa independentă este sub asediu de 10 ani, comentează EU Observer.

În 1 decembrie, ziua când a apărut știrea despre demisia lui Szajer din Parlamentul European și participarea sa la orgia gay, împreună cu acuzația de consum de droguri, site-ul televiziunii naționale a Ungariei deschidea cu o știre despre popularitatea lui Orban: „Niciodată nu au fost maghiarii mai mulțumiți de un prim-ministru”. Marți seară, la TV, era prezentată declarația lui Joszef Szajer, care menționa doar că-și cere scuze.

Agenția MTI a publicat o știre fără context, în care menționa că europarlamentarul a participat la o petrecere, în ciuda restricțiilor COVID, spunând că acesta neagă că ar fi consumat droguri și fără să menționeze și că poliția a anunțat că a găsit o pastilă de ecstasy în bagajul său.

Miercuri, jurnaliștii de la Telex.hu, inaugurat acum câteva luni, când mai mulți jurnaliști au plecat de la Index.hu, pe fondul presiunilor guvernamentale, au fost împiedicați să pună întrebări miniștrilor care participau la o ședință pe tema scandalului iscat de Joszef Szajer. Poliția a creat un cordon în jurul clădirii unde urma să aibă loc întâlnirea.

Site-urile pro-Orban au publicat declarația lui Szajer, susținând, între altele, că servicii de spionaj străine ar fi încercat să-i însceneze faptele lui Szajer.

Un singur site de știri pro-guvernamental, Pesti Sracok, a atenționat într-un editorial publicat pe prima pagină că acest scandal ar putea să le facă probleme naționaliștilor în alegerile din 2022.

Citește și: Eurodeputatul Fidesz participant la orgia gay reclama România pentru discriminare la CE

Presa favorabilă guvernului Orban a încercat să prezinte scandalul ca pe o înscenare a serviciilor de informații străine, omițând să spună vreun cuvânt despre orgia gay, în vreme ce peste 80 la sută dintre maghiari spun că citesc presa pro-Fidesz, a explicat Gabor Polyak, de la Mertek Media Monitor, un think-tank citat de EU Observer.

Ungaria a căzut pe locul 89 în clasamentul privind libertatea presei, publicat de Reporteri fără frontiere. Când Orban a preluat puterea, în 2010, Ungaria era pe locul 23.

Szajer, amendamente în favoarea „familiei tradiționale” și pentru a împiedica adopțiile în cazul cuplurilor de același sex 

Szajer este cunoscut în Ungaria pentru implicarea în rescrierea Constituției – în 2011, a vorbit despre interzicerea căsătoriilor între persoanele de același sex, iar din mai anul acesta, persoanelor trans nu le mai este recunoscută schimbarea de sex, a explicat Aron Demeter, director în cadrul Amnesty International Ungaria, citat de Euronews.

Szajer lucra acum la noi amendamente care să introducă mai multe „valori creștine” în Constituție, în acord cu viziunea guvernului Viktor Orban. Unul dintre aceste amendamente se referă la precizarea că „mama este o femeie, iar tatăl este un bărbat”, care interzice, astfel, adopția unui copil de către un cuplu de același sex.

Citește și: Organizator de petreceri gay: Politicieni ultra-conservatori din Polonia și Ungaria, clienți fideli

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.