Jurnaliştii AFP au văzut vagoane răsturnate şi pe salvatori lucrând neobosit pentru a extrage supravieţuitori ai tragediei care a avut loc vineri seara lângă Balasore, la aproximativ 200 de kilometri de Bhubaneswar, capitala statului Odisha, în estul Indiei.
Confuzia domneşte asupra succesiunii precise a evenimentelor. Informaţiile din presă, care citează oficiali ai căilor ferate, au indicat că a fost vorba de o eroare de semnalizare care a redirecţionat Coromandal Express, care leagă Kolkata de Chennai, şi care s-a ciocnit cu un mărfar staţionar. Acest accident a dus, la rândul său, la deraierea unui tren expres care opera între Bengaluru şi Kolkata.
Operaţiunile de salvare s-au încheiat sâmbătă seara, după ce toate cadavrele şi pasagerii răniţi au fost evacuaţi de la locul accidentului, relatează Agerpres, citând AFP.
Citește și: VIDEO Erdogan a început al 3-lea mandat de președinte în forță. Și-a pus noi apropiați în Guvern
Bilanțul morților catastrofei feroviare din India ar putea ajunge la 380. Mulți răniți, în stare gravă. Despăgubiri de peste 12.000 de dolari, pentru cei decedaţi
Potrivit serviciilor de pompieri din statul Odisha, bilanţul morţilor este de aşteptat să crească şi ar putea ajunge la 380.
Nicio persoană responsabilă de accident nu va fi cruţată, a declarat premierul indian Narendra Modi, care a vizitat sâmbătă locul dezastrului şi s-a întâlnit cu răniţii la spital.
Citește și: O mamă de 36 de ani câștigă 15.000 de dolari pe lună, lucrând numai 10 ore pe săptămână
Papa Francisc, "profund întristat", a transmis condoleanţe şi rugăciuni.
Autorităţile au anunţat o zi de doliu în acest stat din estul ţării şi despăgubiri de peste 12.000 de dolari pentru cei decedaţi, aproximativ 2.500 de dolari pentru cei grav răniţi şi 606 dolari pentru cei cu răni uşoare.
Cel mai mortal accident feroviar din istoria Indiei, în 1981: 800-1.000 de morți
India a suferit o serie de dezastre feroviare în trecut, dar siguranţa s-a îmbunătăţit semnificativ în ultimii ani datorită noilor investiţii masive şi modernizărilor tehnologice.
Cel mai mortal accident feroviar din istorie rămâne cel din 6 iunie 1981 când, în statul Bihar, şapte vagoane ale unui tren care traversa un pod au căzut în râul Bagmati, provocând între 800 şi 1.000 de morţi.
De la începutul secolului au avut loc 13 accidente feroviare, dintre care cel puţin trei provocate de atentate, fiecare dintre ele soldându-se cu peste 50 de morţi.
Reţeaua feroviară din India este, cu 68.000 de kilometri de cale ferată, a patra cea mai lungă din lume, după cele din SUA, Rusia şi China.
Cu aproximativ 21.650 de trenuri şi 7.349 de staţii în întreaga ţară, transportă zilnic aproximativ 23 de milioane de pasageri.