Păcăleală de 1 Aprilie? Nu! Peste 50% din șoferii de mașini electrice regretă că au făcut pasul, potrivit unui studiu realizat în Danemarca. Printre principalele nemulțumiri se numără scumpirea curentului la stațiile de încărcare și infrastructura de încărcare deficitară.
Numărul mașinilor electrice înmatriculate a crescut considerabil și va crește exponențial în UE. De la 5% acum, la circa 50% în 2030, potrivit estimărilor. Dar rețelele electrice și încărcare din UE nu țin pasul. Comisia Europeană alocă bani, dar există o problemă generalizată.
Cum până la momentul în care se va inventa o baterie capabilă să se încarce în „5” minute, cât durează plinul de benzină sau motorină, va mai trece ceva timp, stațiile de încărcare pentru mașini electrice se dezvoltă sub o filosofie axată și pe relaxare și distracție.
Suntem sau nu pregătiți, „revoluția” mașinilor electrice trebuie să aibă loc și în România. Comisia Europeană impune standarde clare pentru infrastructura publică de încărcare în următorii ani, dar, ca și în alte domenii, România e departe.
Numărul mașinilor electrice înmatriculate în România a ajuns la 27.596, la nivelul lunii februarie 2023, și crește. Rețelele de încărcare, însă, nu prea țin pasul. Numărul total al locațiilor de încărcare a ajuns la 1.509, ceea înseamnă că 18 mașini se bat pe o stație.