Veste mare, pentru șoferi! Se face „Autostrada camionagiilor” București-Giurgiu. A fost schițată din anii 1970
Bucureștiul va fi legat de Giurgiu, de granița cu Bulgaria, printr-un drum expres. Ministerul Transporturilor a anunțat semnarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru „Autostrada camionagiilor”.
Ideea unei autostrăzi București - Giurgiu a fost trasată pe hartă prima dată în anii 1970 și, de câțiva ani buni, figurează și în Coridorul de Transport Pan-European nr. IX.
Însă, abia în 2024, autoritățile de la București s-au hotărât să lanseze licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru A5, drumul de viteză ce ar putea fi supranumit „Autostrada camionagiilor”, având în vedere că ar prelua cel mai mare trafic de TIR-uri care tranzitează România de la Arad spre Bulgaria, Turcia și Grecia.
Iar acum, pe 11 decembrie 2025, Ministerul Transporturilor a anunțat semnarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru „Autostrada camionagiilor”.
Citește și: „Minune!” Șoferii vor putea plăti electronic taxa pentru trecerea Podului Giurgiu - Ruse. De când?
Veste mare, pentru șoferi! Se face „Autostrada camionagiilor” București-Giurgiu. A fost schițată din anii 1970
Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat că a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză Bucureşti-Giurgiu, în valoare de 33 de milioane lei (fără TVA). Contractul a fost semnat cu o asociere de firme de inginerie din România şi Turcia.
”Proiectul primului drum de mare viteză care facilitează legătura cu Bulgaria devine unul strategic”, a afirmat Şerban, relatează News.ro.
Citește și: Rușinea feroviară București – Giurgiu, ștearsă cu 2,1 miliarde lei. Când va merge trenul ca în 1869?
”Pas important pentru proiectul primei autostrăzi care se va construi la frontiera cu Bulgaria: Compania Naţională de Investiţii a semnat, astăzi, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză Bucureşti-Giurgiu.
Semnat cu o asociere de firme de inginerie din România şi Turcia, contractul are o valoare de 33 de milioane lei (fără TVA) şi o durată totală de 18 luni”, a arătat Ciprian Şerban, joi, într-o postare pe Facebook.
Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.
În cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul va analiza profilul drumului (autostradă sau drum expres), variantele de traseu, structura şi conexiunile cu alte obiective de investiţii, precum viitorul pod peste Dunăre de la Giurgiu-Ruse.
”Studiul de fezabilitate va sta la baza unei documentaţii solide, care va permite etapa viitoare de proiectare şi execuţie.
Proiectul primului drum de mare viteză care facilitează legătura cu Bulgaria, devine unul strategic şi va contribui la un transport rutier modern şi conectivitatea între cele două ţări”, a adăugat ministrul Transporturilor.