General Motors, colosul auto din Detroit, a fost neîncetat lider pe piața auto americană începând din anul 1931, când a depășit Ford. În 2021, însă, Toyota Motor Corp a vândut 2.332.262 mașini în SUA, iar GM, doar 2.218.228 unități.
Vânzările GM în SUA au scăzut cu 12,9% în 2021, prăbușindu-se cu 43% în cel de-al patrulea trimestru al anului, în timp ce Toyota a crescut cu 10,4% față de 2020.
Cel mai bine vândut model Toyota în Statele Unite anul trecut a fost SUV-ul Toyota RAV4, cu 430.387 unități. Iar cel mai bine vândut model/brand al General Motors a fost pick-up-ul Chevrolet Silverado, cu 380.715 unițăți. Dacă se adaugă și modelele „heavy-duty”, Silverado a totalizat 529.765 unități în 2021.
Atât GM și Toyota, cât și ceilalți producători s-au confruntat anul trecut cu penuria de chip-uri. Iar criza semiconductorilor la nivel global nu dă încă semne de slăbiciune. Predicțiile arată că va dura cel puțin până în 2023.
Întreaga piață auto americană a încheiat anul 2021 sub 15 milioane de vehicule, conform Wards Intelligence, ceea ce este cu mult sub media ultimilor cinci ani de dinainte de pandemie, de 17,3 milioane (2015-2019).
IHS Markit previzionează că, în 2022, piața auto din SUA va ajunge la circa 15,5 milioane de vehicule. Iar Toyota avansează cifra de 16,5 milioane, dacă producția va reveni la normal.