După ce Ceaușescu a decis că România are nevoie vehicule care să nu depindă de piese de import, inginerii români au „inventat”, la începutul anilor 1980, un motor turbo-diesel V8 pentru camioanele DAC. Un proprietar arată că, la -20 grade, faci focul sub el ca să pornească.
Drumuri, baraje, blocuri... Bucegi este camionul care a construit România comunistă și a democratizat transportul de mărfuri în țară, fiind declinat inclusiv sub formă de cap tractor de TIR. Cabina era desenată de Chausson Plant, iar motoarele erau sub licență Ford sau Saviem.
Un remorcher DAC 8x8, animat cu singurul motor turbo diesel de camion „inventat”, proiectat și dezvoltat, de ingineri români, în urmă cu circa 40 de ani, încă servește în Armata Română. Un DAC 31.320 VFAEG militar a fost surprins recent la muncă pe străzile din Cluj.
SR 101, primul camion românesc, o copie a camionului sovietic ZiS-150 din 1947, a ieșit pe porțile uzinei Steagul Roșu, actuala Roman SA, din „Orașul lui Stalin” (Brașov) în 1954. Evident, marea realizare a ținut principalele pagini ale presei comuniste cu povești elogioase.
În anii `80-`90, gama de camioane românești DAC „66”, DAC 665T, DAC667T și DAC 6610T, a intrat în dotarea armatei, dar a mers și la export, în țări precum Irak, Iran sau Siria. Erau arhaice, dar când și cât mergeau se descurcau bine în teren.