Metrorex anunţă că intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele se menţine la circa 10 - 14 minute.
„Astăzi, circulaţia la metrou se desfăşoară cu 35 de trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii este determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare„, transmite Metrorex.
Citește și: Șeful autoproclamatei republici Transnistria zice că nu va ataca Moldova. Găzduiește soldați ruși
În această perioadă, Metrorex asigură activităţile de curăţenie în vagoane, după retragerea trenurilor din circulaţie, în intervalul orar 23:00 – 05:00 şi în timpul programului de circulaţie în situaţii care necesită salubrizare de urgenţă.
Utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ul:www.metrorex.ro.
Citește și: Premierul Nicolae Ciucă: Urmează reduceri de 10% a cheltuielilor bugetare pentru bunuri şi servicii
Metrorex afirmă face în permanenţă eforturi pentru remedierea situaţiei.
Compania franceză Alstom, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, anunţa încă din luna ianie că ia în considerare suspendarea progresivă a serviciilor de mentenanţă a flotei de metrou în luna iulie, dacă Metrorex nu achită facturile restante, a căror valoare totală este echivalentă unui an de servicii prestate. Preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.
Metrorex a răspuns acuzaţiilor Alstom privind datoriile pentru serviciile de mentenanţă, afirmând că o parte din sumă a fost achitată, iar pentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august, conform News.ro.