Războiul bate la ușă. Germania transformă o celebră uzină de vagoane în fabrică de tancuri.
Cancelarul Olaf Scholz a declarat, la ceremonia de semnare a unui acord încheiat miercuri în orașul Goerlitz, că transformarea uzinei „asigură o mai mare securitate pentru Germania”.
„În loc de vagoane de tren, aici vor fi fabricate piese pentru industria de apărare de anul viitor”, a spus Scholz.
Războiul bate la ușă. Germania transformă o celebră uzină de vagoane în fabrică de tancuri
Invazia pe scară largă a Rusiei în Ucraina, în 2022, a arătat nevoia de a consolida capacitățile europene de apărare, a spus cancelarul.
Fabrica, situată aproape de granița Germaniei cu Polonia, a fost un exemplu al modului în care „producția este intensificată”, a spus Scholz, potrivit The Defense Post.
Conform acordului, KNDS va prelua fabrica de la actualul proprietar, producătorul francez de șine ferate Alstom.
Citește și: Europa investește 1.000.000.0000 € în inovații militare în lupte terestre, spațiale și navale
Grupul de apărare va păstra jumătate din cei 700 de angajați ai fabricii și va oferi locuri în diferite locații de producție pentru ceilalți.
Războiul e aici, Rusia stă la pândă
Fabrica celebră produce material rulant de peste 175 de ani, datând din vremea Kaiserilor germani, iar în prezent produce vagoane de tren cu două etaje.
Citește și: Rusia vrea refacerea URSS: Să revenim la sistemul internațional stabilit în 1945. România în pericol
Cu KNDS în control, acesta va produce piese pentru tancul de luptă principal Leopard 2, vehiculul de luptă de infanterie Puma și unitatea blindată Boxer.
Pe măsură ce industria de apărare a crescut, Germania a cunoscut o tendință crescândă de a converti producția din scopuri civile în scopuri militare.
Rusia - Ucraina, războiul de încălzire
Grupul german de apărare Rheinmetall a semnat anul trecut un acord pentru a angaja 100 de angajați dintr-o fabrică ce urmează să fie închisă de furnizorul auto Continental.
Presa germană a raportat, de asemenea, că grupurile de apărare au în vedere și câteva fabrici Volkswagen, deoarece producătorul auto lovit de criză vrea să reducă producția.