Primul tren va fi livrat în mai puţin de 29 de luni, iar contractul poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea Metrorex.
Magistrala de metrou Drumul Taberei - Eroilor s-a deschis la 15 septembrie, cu cinci ani întârziere faţă de termenul stabilit. Inaugurarea oficială a avut loc în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis şi premierului Ludovic Orban.
”Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA, operatorul reţelei de metrou din Bucureşti, pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranşe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro. Acest contract poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane euro”, arată Alstom într-un comunicat.
Acesta este primul contract al Alstom pentru material rulant în România.
Primul tren va fi livrat în mai putin de 29 de luni şi va circula pe prima secţiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat dupa omologarea primei unităţi, urmând ca lotul opţional de 17 unităţi să fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucurestean.
“Suntem foarte mândri de acest contract, deoarece vom vedea trenuri Alstom pentru prima oară în circulaţie în România. Competenţa de clasă mondială a Alstom în materie de soluţii pentru metrou este apreciată în întreaga lume de peste 30 de ani, iar acum şi pasagerii metroului bucureştean vor putea beneficia de ea. Suntem bucuroşi să vedem că este recunoscută în România şi expertiza Alstom în producţia de trenuri, nu doar cea de mentenanţă a materialului rulant,” a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Fiecare tren are şase vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi.
”Trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi trei metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare”, arată compania.
Pasagerii vor beneficia de o serie de inovaţii care fac călătoria mai sigură şi mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uşi duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri şi informaţii în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uşi largi, zone largi de trecere şi zone dedicate persoanelor cu dizabilităţi, precizează reprezentanţii Alstom.
”Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configuraţii. Printre cei 60 de clienţi din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney şi Montreal”, adaugă ei.
Alstom dezvoltă şi comercializează sisteme integrate ce asigură fundamente sustenabile pentru viitorul transporturilor. Alstom oferă o gamă completă de echipamente şi servicii, de la trenuri de mare viteză, metrouri, tramvaie şi autobuze electrice, până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii de mobilitate digitale. În anul fiscal 2019/2020, Alstom a înregistrat vânzări de 8,2 miliarde euro şi a contabilizat comenzi în valoare de 9,9 miliarde de euro. Având sediul principal în Franţa, compania Alstom este prezentă în peste 60 de ţări şi are 38.900 de angajaţi.