Starea de urgență impusă de pandemia de COVID-19 a produs numeroase schimbări, inclusiv în sistemul educațional.
Printre cele mai drastice măsuri se numără închiderea unităților de învățămât până la toamnă și trecerea, parțială, pe sistemul de predare online.
Rezultatele anaalizei IRES
Aproximativ trei sferturi dintre părinții din România agreează decizia autorităților de a nu redeschide unitățile de învățământ în acest an școlar.
O cincime dintre părinți cred că ar fi trebuit redeschise grădinițele.
Aproximativ o cincime dintre părinți cred că ar fi trebuit redeschise creșele.
Două treimi dintre părinți vor avea, până la vacanța de vară, copiii în grijă.
Șapte din zece părinți de elevi au avut în grija lor copiii, pe durata stării de urgență.
Asigurarea unui program echilibrat între muncă și îngrijirea copiilor a reprezentat o dificultate, pe durata stării de urgență, pentru o treime dintre părinții cu copii școlari.
O cincime dintre părinții cu copii școlari vor lăsa copiii în grija bunicilor după ce se vor întoarce la muncă.
Studiul poate fi citit pe larg AICI.