Marile probleme au fost deja identificate. Un număr de aproximativ un milion de elevi nu se pot conecta la un dispozitiv de tip tabletă sau computer.
Guvernul a anunțat alocarea a 150 milione de lei pentru achiziționarea acestor dispozitive. E nevoie de o metodă unitară și coerentă de predare online, dar și de posibilitatea verificării modului în care profesorii își țin cursurile online.
Au uitat să strige Catalogul Electronic
Digitalizarea învățământului trebuia să cuprindă două proiecte esențiale pe care PSD ar fi vut timp și bani să le implementeze. Au lipsit voința și știința.
Primul proiect este „Platforma digitală cu resurse educaționale deschise (EDULIB – Biblioteca virtuală)“ în valoare de 49 milioane de euro care ar fi trebuit să doteze 5.400 de școli gimnaziale cu câte un kit multimedia.
Ar fi trebuit să fie o platformă digitală cu resurse educaționale deschise, facilitându-se liberul acces la manualele electronice, alături de alte rersurse educaționale electronice precum jocuri sau auxiliare.
Necesitatea acestei platforme a fost stipulată în Legea Educației Naționale:
„Se înfiinţează Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, care includ programe şcolare, exemple de lecţii pentru toate temele din programele şcolare, ghiduri metodologice, exemple de probe de evaluare“.
Acest proiect a fost demarat în septembrie 2019, deși PSD conduce România din anul 2012. Un al doilea proiect de digitalizare a învățământului este „Catalogul electronic“, „o platformă online ce va fi utilizată pe paliere distincte de managementul școlilor, de profesori, de elevi și de părinți, având o componentă de responsabilizare a tuturor părților implicate prin accesul la informațiile privind evaluarea elevilor“.
În „Programul de Guvernare“ al PSD 2016 – 2020 se promitea realizarea Catalogului Electronic. Proiectul a demarat abia în septembrie 2019 și nu este funcțional.
În acest moment, niciunul din cele două proiecte de digitalizare a învățământului, „Biblioteca Şcolară Virtuală“ și „Catalogul Electronic“, nu sunt de ajutor elevilor sau profesorilor
Cum se vede anul școlar 2020 -2021
Antonia Pup a punctat câteva condiții pentru ca școala să înceapă cu dreptul la toamnă. „E nevoie de asigurarea condițiilor igienico-sanitare în toate școlile din România, de scăderea numărului de elevi din clase. Ar trebui utlizate metode educaționale hibrid.
Vom propune ca școala online să continue dacă va fi accesibilă pentru toți elevii. Școala off-line va fi doar pentru exerciții recapitulative, evaluare, partea de fixare de cunoștințe. E important ca Ministerul să grupeze toate resursele pe o platfomă unică accesibilă tuturor.
Mă refer la «Bibiloteca școlară virtuală», prevăzută să fie înființată în Legea Educației Naționale dar care nu a fost realizată până acum.
Nu avem nici platforma școlară de e-learning. E importantă formarea resursei umane pentru ca la finalul anului următor să nu mai existe niciun profesor fără competențe digitale de bază. Trebuie mers pe debirocratizare și digitalizare echitabilă“.
Președintele ANOSR, Laurențiu Țucă spune că: „nu mai putem merge din inerție. Trebuie o finanțare corespun-zătoare a educației, un cadru legal stabil și predictibil.
Universitățile ar trebui să implementeze platforme de predare și evaluare online fără să mai existe temeri din partea studenților că nu vor fi evaluați obiectiv. Ministerul Educației trebuie să se întrebe cum va caza studenții în căminele universităților, mai ales acolo unde, într-o cameră, stau 4-5 elevi“.
____________________
Citește și
Când ar putea fi gata primul vaccin împotriva coronavirusului, SARS-COV 2
Antiinflamatoarele în contextul COVID-19. Ce este demonstrat și ce nu
Cât de corecte sunt datele despre mortalitatea SARS-COV-2
Cum poate fi repornită economia, după ce PSD a golit trezoreria
Liberalii, sub asediul PSD, CCR și al Avocatului Poporului. Cine decide data alegerilor
Oficiul pentru Achiziții Centralizate, creat de Dăncilă, a luat doar hârtie înainte de pandemie
VIDEO Infodemia tâmpește România. Minciunile despre COVID-19
Operațiunea vacanța de vară. Unde putem merge și cum
Școala online va bântui și la toamnă
Efecte psihologice ale pandemiei de coronavirus. Explicațiile experților
„Zona roșie“ din asistența socială. Cine a fost abandonat în starea de urgență
Starea de urgență versus starea de alertă. Legi care încing spiritele
Pandemiile, specialitate chinezească
Antecedentele mortale ale Chinei în materie de sănătate mondială
_______________________