Firma care a făcut evaluarea standardizată, pierderi de milioane. Reclamă gratis prin Min. Educației

DE Petre Bădică | Actualizat: 17.06.2022 - 19:14
Evaluarea standardizată: Întrebări neclare, subiecte din afara programei, timp scurt de rezolvare   / Pexels

Deși înregistrează pierderi importante, compania Brio a fost aleasă de Ministerul Educației să realizeze evaluarea standardizată a elevilor.

SHARE

Există și un conflict de interese, dat fiind că Brio vinde teste școlare pe baza unor abonamente care ajung și la sute de lei.

Pe 13 mai 2022, ministrul Sorin Cîmpenau anunță următoarele:  „Aș vrea să îl discutăm rapid și să-l facem operațional, rapid înseamnă ore, în așa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noștri BRIO, către care lansez invitație de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem administra aceste evaluări standardizate la limba română, matematică și istorie prin teste care nu vor genera nici note, nici clasificări, nici ierarhizări”.
Elaborarea testelor a fost atribuită unei companii private, o platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică.

Detalii AICI
 

Ministerul Educației a precizat, pentru Newsweek România, că testarea standardizată nu a costat niciun leu de la buget.

Brio, o companie cu pierderi în fiecare an

Newsweek România a întrebat compania Brio detalii legate de natura acestui contract. Am vrut să știm dacă nu consideră că există un conflict de interese în faptul că a fost aleasă să facă testarea standardizată, deși vinde teste școlare. Timp de două săptămâni, nu am primit răspunsuri. Întrebările, pe larg, la finalul articolului.

Compania Brio are numele complet Brio Teste Educaționale S.R.L. Detalii AICI 

A depus la Ministerul de Finanțe date contabile în fiecare an. Totalul pierderilor se ridică la 500.000 de euro. Semn că „afacerea” cu teste nu merge foarte bine. 

Mai jos cifrele ultimului bilanț contabil (2021)

În anul 2021, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut pierderi de 1.496.643 lei

În anul 2020, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut pierderi de 593.241 lei

În anul 2019, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut pierderi de 163.819

În anul 2018, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut pierderi de 183.334

În anul 2017, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut pierderi de 334.527

În anul 2016, Brio Teste Educaționale S.R.L. a avut profit de 26.574

Între 2016 și 2019 compania a vut un singur angajat, în 2020 a avut doi angajați, iar în 2021 șase angajați.

Pierderi totale Brio Teste Educaționale S.R.L, între 2016 și 2021: 2.561.656 lei. 

Brio a avut pierderi și în 2015 de 37.000 de euro după cum se vede mai jos unde cifrele sunt în euro.

Datele de la Ministerul Finanțelor arată că Brio este departe de a fi o companie care a găsit drumul spre succes. Ministerul Educației a decis, însă, să facă un parteneriat pentru testarea standardizată chiar dacă testele școlare pe care le vinde Brio nu par să aibă căutare.

Compania Brio nu a încasat niciun ban din organizarea testării standardizate, potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Educației. În schimb, Brio a beneficiat, gratuit, de o imensă publicitate. Numele Brio a apărut la toate televiziunile și portalurile de știri.

Brio beneficiază, din acest moment, și de girul Ministerului Educației. Orice părinte, care va dori să cumpere teste școlare, va fi înclinat să o facă de la compania Brio, cea care a organizat testarea standardizată pentru Ministerul Educației.

Brio vinde teste școlare

Brio este o companie care vinde teste școlare. Un abonament pentru accesul la testele standardizate este între 290 și 490 de lei/an. În România sunt 2,9 milioane de elevi, o piață foarte mare. Detalii AICI.

De fiecare dată când un părinte va vrea să cumpere teste școlare, lângă Brio va sta scris (în imaginar) „Garantat de Ministerul Educației.”

Puteți cumpăra teste și la „bucată”. Prețurile diferă în funcție de câte achiziționați.

Cum a fost posibilă Evaluarea (legal)

Pe data de 13 mai a fost aprobat ORDIN nr. 3.835 din 13 mai 2022 privind organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022
 
„Se aprobă organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022, cu scopul de a stabili nivelul de competențe ale elevilor la finalul anului școlar. Participă la pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021-2022 elevii claselor I-VII, respectiv IX-XI din unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației. La nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se organizează în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic.
Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021-2022 se organizează de către inspectoratele școlare județene/al municipiului București în perioada 30 mai-10 iunie pentru elevii claselor I-VII și în perioada 30 mai- 8 iunie pentru elevii claselor IX-XI”, se arată în document.
 

Ce a prevăzut Evaluarea Standardizată

 
Testarea standardizată s-a desfășurat în timpul orelor de curs în perioada 30 mai - 8 iunie pentru elevii de clasele primare și gimnaziu și între 30 mai -10 iunie pentru cei de liceu. Un număr de 100.000 de elevi din 329 de școli au dat aceste teste standardizate realizate de compania Brio care a fost aleasă de Ministerul Educației pentru acest demers.
 

Întrebările Newsweek la care Brio nu a răspuns

Cine a întocmit subiectele din testele standardizate (profesori, specialiști etc) ? Cum și cine a stabilit nivelul de dificultate al exercițiilor ?

Vă rog să îmi precizați cum s-a ajuns ca evaluarea standardizată să fie făcută prin intermediul Brio?

A fost o ințiativă a dvs sau a Ministerului Educației ? Îmi puteți prezenta contractul/documentul pe baza căruia Ministerul Educației și compania Brio au căzut de acord să realizeze Evaluarea Standardizată. În cazul în care veți invoca confidențialitatea, vă rog să îmi comunicați cele mai importante prevederi din contract.

Sunt testele Brio omologate ?

Care este relevanța acestor teste pentru elevi ? Ce spun aceste teste despre elevi ?

Am primit următorul mesaj: „Îți mulțumim pentru mesaj, am înregistrat solicitarea ta și îți vom răspunde în cel mai scurt timp. O zi frumoasă, Echipa Brio”.

Întrebările au fost trimise și spre doamnna Gabi Bartic, Director Executiv al platformei de testare Brio.ro.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te