Ministerul Educației a pus în dezbatere Hotărârea privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2021- 2022.
„Articol unic - Se aprobă cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2021- 2022, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre”, se arată în documentul semnat de premier.
Citește și: Școala, închisă cu recordul de 481 elevi infectați. În toamnă, școala s-a oprit la 541 copii bolnavi
Cu 40% mai puțini elevi înscriși în clasa a IX-a în numai două decenii
Învățământ liceal anul școlar 2021 - 2022
Numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență zi: 120.600
Numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență seral și cu frecvență redusă: 15.000
Newsweek România a descoperit diferențe foarte mari în ceea ce privește cifrele de școlarizare raportat la situația de acum două decenii.
Învățământ liceal anul școlar 2000-2001
Numărul elevilor în clasa a IX-a, învățământ de zi: 169.000
Numărul elevilor în clasa a IX-a, învățământ seral, cu frecvență redusă și la distantă 5.000
Citește și: Un elev din zece în România nu are acces la școala online: lipsesc internetul, tabletele, condițiile
OBSERVAȚII
- Numărul locurilor de clasa a IX-a frecvență la zi a scăzut cu 48.400 (scădere de 40%),
- Numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență seral și cu frecvență redusă a compensat printr-o creștere, însă, mult mai mică de 10.000 locuri.
Care sunt cauzele scăderii numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență:
- Migrația. Între 2000 și 2015, au migrat 2,3 milioane de români. În ultimii cinci ani, au plecat din România, în medie, peste 200.000 de persoane. În 2016 - 219 mii, 2017 – 219 mii sau 2018 – 238 mii.
- Abandonul școlar. În 2017, România a înregistrat un abandon școlar de 18,1%, iar în 2015 – 19,1.
PS. Numărul elevilor înscriși în școlile profesionale a scăzut în ultimii 20 de ani dacă ne raportăm la numărul locurilor alocate.