duminică 07 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat de un concurent. Prețul: 1 miliard $

Data publicării: 16.10.2023 • 12:16 Data actualizării: 16.10.2023 • 17:10
Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat - Foto: PXHere/CC0
Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat - Foto: PXHere/CC0

Un lanț de supermarketuri din România ar putea să fie cumpărat de un concurent. Mid Europa Partners a ieşit din nou în piaţă şi caută un cumpărător care să plătească peste 1 miliard de euro, pentru reţeaua de retail Profi.

Fondul de investiţii polonez a mandatat bancherii de investiţii de la Citi să găsească un cumpărător pentru profi.

Un lanț de supermarketuri din România ar putea fi cumpărat

Mai mulţi jucători strategici vizează reţeaua de peste 1.600 de magazine. Este vorba atât despre companii deja prezente pe plan local, precum Ahold Delhaize (proprietarul Mega Image), Auchan şi Carrefour, cât şi despre altele.

Retaileri polonezi, precum Biedronka, Dino sau Zabka, au şi ei România pe lista de planuri de M&A (adică mergers & acquisitions, adică fuziuni şi achiziţii).

Fondul de private equity Mid Europa Partners a mandatat banca de investiţii Citi, pentru a găsi un cumpărător, pentru reţeaua de magazine Profi.

Citeşte şi: Kaufland, Mega Image şi Carrefour din Capitală, amendate de ANPC pentru marfă neconformă

Este unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, din perspectiva cifrei de afaceri (2,4 miliarde de euro, anul trecut), dar şi din perspectiva reţelei (peste 1.600 de magazine), conform ZF.

Fondul, care ţinteşte să obţină peste 1 miliard de euro din această vânzare, nu se află la prima încercare de a face un exit din acest business, însă până acum discuţiile nu au fost finalizate cu o înţelegere concretă.

Citeşte şi: Care sunt firmele care fac profituri uriașe în România. Trei dintre ele domină piața

Mid Europa Partners a intrat în acţionariatul Profi la finalul anului 2016, când a plătit peste 530 de milioane de euro, pentru retailerul care avea atunci cam 500 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă.

Vânzătorul a fost un alt fond, Enterprise Investors. La momentul acela a fost cea mai mare sumă plătită de un investitor financiar, pentru o companie din România.

În ultimii şapte ani (din anul 2016, până în anul 2022), businessul Profi s-a triplat, ca şi reţeaua sa de magazine.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră