UE extinde piaţa certificatelor de poluare cu transportul maritim, pentru a-şi atinge obiectivele

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 14.07.2021 - 17:02
Shipping-ul inclus în ETS, noi norme pentru încălzirea clădirilor. / Foto: ship-technology.com
Shipping-ul inclus în ETS, noi norme pentru încălzirea clădirilor. / Foto: ship-technology.com

Transportul maritim urmează să fie inclus în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), iar costurile pentru poluatori urmează să crească, potrivit noilor planuri prezentate de Comisia Europeană pentru a îndeplini noile obiective mai stricte de mediu.

SHARE

Actualul sistem de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) obligă centralele electrice, fabricile şi companiile aeriene cu zboruri în Europa să achiziţioneze certificate de acest fel tot mai costisitoare, creând astfel un stimulent financiar să polueze mai puţin.

Recent, UE a ajuns la un acord vizând reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030 comparativ cu nivelul din 1990, o nouă ţintă mai ambiţioasă care va necesita ca emisiile să scadă mai rapid în toate sectoarele, de la agricultură şi până la industria grea.

Citește și: Oficial: Comisia Europeană a propus interzicerea mașinilor pe benzină și motorină din 2035

Shipping-ul inclus în ETS, noi norme pentru încălzirea clădirilor

Conform unor planuri prezentate de executivul comunitar, shipping-ul urmează să fie inclus în sistemul de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) pe parcursul unei perioade de trei ani.

Emisiile de pe urma călătoriilor pe mare în interiorul UE, plus 50% din emisiile navelor de pe urma călătoriilor internaţionale care pornesc sau se termină în UE, ar urma să fie incluse în actualul sistem ETS, plus emisiile care apar atunci când navele sunt ancorate în porturile din UE.

Citește și: Maia Sandu, președinte al României. Ce șanse are repetarea scenariului „Cuza” și al unirii

De asemenea, emisiile de pe urma transportului rutier şi de pe urma sistemelor de încălzire ale clădirilor vor trebui să respecte un nou sistem ETS separat, începând din 2026.

Ca răspuns la îngrijorările potrivit cărora toate aceste noi taxe vor conduce la creşterea costurilor pentru gospodării, Comisia Europeană a propus miercuri ca 25% din veniturile generate de pe urma vânzării certificatelor de poluare în cadrul noului sistem ETS să meargă spre un fond destinat să protejeze gospodăriile cu venituri reduse de pe urma creşterii costurilor. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te