Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 20.11.2024 - 11:03
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore - Foto: ARF - Imagine cu rol ilustrativ
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore - Foto: ARF - Imagine cu rol ilustrativ
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore - Foto: ARF - Imagine cu rol ilustrativ
Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore - Foto: ARF - Imagine cu rol ilustrativ

Primul tren electric nou luat de CFR în 30 de ani, o ramă InterRegio Alstom Coradia Stream care costă 13.000.000 euro, pleacă cu 1 an întârziere, față de promisiunile inițiale. Va parcurge distanța București - Brașov în 2,5 ore. Deci, cu o viteză medie „fabuloasă” de 68 km/h.

SHARE

Miercuri, 20 noiembrie 2024, prima ramă electrică Coradia Stream, din cele 37 cumpărate de România pentru rutele InterRegio (RE-IR1) cu 2.421.771.878 lei, fără TVA (un tren costă circa 13 milioane de euro, fără TVA), intră în serviciu cu aproape un an întârziere.

Trenul a ajuns în țară la începutul lui decembrie 2023, a fost testat timp de mai multe luni, parcurgând circa 10.000 km pe șinele din România, iar autoritățile au avut nevoie de circa 5 luni pentru a da „OK”-ul final.

Citește și: VIDEO Cum arată și cum merge Coradia Stream, noul tren InterRegio al CFR. Când te vei putea plimba?

Primul tren electric nou luat de CFR în 30 ani pleacă cu 1 an întârziere. București-Brașov: 2,5 ore

„Prima ramă electrică intră în pâine, într-un final.

Astăzi, 20 noiembrie, prima ramă Coradia produsă de Alstom intră în serviciul comercial pe București-Brașov după ce s-au rezolvat testările și avizele, cu excepția ETCS și a mersului cuplat. Cu întârziere de doar... un an față de primele promisiuni. Evident, fără presiunea alegerilor nu vedeam acum călători în tren (...)
 
Din București va pleca la 5:40 dimineața și va ajunge la 8:08 în Brașov. O trasă utilă poate doar pentru practicanții de sporturi de iarnă care seara se întorc în București. Apoi, rama se întoarce la 8:43 din Brașov, sosește în București la 11:12, urmând ca următoarea cursă din zi să... nu existe!
 
A obosit trenul, s-a trezit prea devreme dimineața... (...)

Citește și: Cale ferată vitală pentru România, modernizată cu 1.000.000.000 € ca să „zboare” trenul ca în 1873

Lucrurile se mai aranjează parțial de la noul mers din 15 decembrie când trenurile vor fi la ore mai umane, circulând astfel pe tot parcursul zilei în regim pendulă: plecări din București la 6:31 și 13:22, plecări din Brașov la 10:25 și 16:27.

Așteptăm cu nerăbdare livrarea celorlalte 36 de trenuri pe parcursul anului 2025, așa cum ni s-a tot promis.
 
Și sperăm ca primele curse să se desfășoare fără incidente. Mici probleme pot să apară la începutul exploatării și, în plus, vremea se strică la munte chiar acum.

De asemenea, vom monitoriza timpii de parcurs și cu cât vor ajunge în avans în stații, deoarece cele aproximativ 2 ore și jumătate nu sunt demne de performanțele ramelor noi”, au relatat specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook. 
 
 

România a contractat 37 de trenuri electrice Alstom Coradia Stream

Trenul Alstom Coradia Stream care pornește din 20 noiembrie 2024 pe ruta București - Brașov face parte din setul de 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) care au fost contractate de ARF în martie 2022. Ele sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Bucureştiul cu principalele centre urbane ale ţării.

De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele ce vor fi deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria, Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, Cluj - Timişoara, Cluj - Suceava - Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA (un tren costă circa 13 milioane de euro, fără TVA).

Alstom a promis că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te