Primii 17,6 km ai autostrăzii Sibiu-Făgăraş, construiți de o firmă turcească după 8 ani de chin

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.08.2023 - 14:35
Primii 17,6 km ai autostrăzii Sibiu-Făgăraş, construiți de o firmă turcească după 8 ani de chin - Foto: Facebook/Sorin Grindeanu/colaj

Autostrada Sibiu-Făgăraş a scăpat, se pare, de chinurile și bâlbâielile birocratice ale facerii, începute din 2015, când la Transporturi era pesedistul Dan Șova. Miercuri, 16 august 2013, a fost semnat contractul pentru primii 17,6 km. Investiţia e de peste 1,77 miliarde de lei.

SHARE

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunţat, miercuri, 16 august, semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu- Făgăraş, cu firma turcească Makyol, care construiește și Magistrala 6 a metroului din București, împreună cu alți turci, Alsim Alarko.

”Am semnat astăzi contractul pentru proiectarea şi execuţia primilor 17,6 km ai autostrăzii Sibiu- Făgăraş, parte a A13, Sibiu – Făgăraş- Braşov -Bacău (aproximativ 300 km). Prin semnarea acestui contract în valoare de 1,77 miliarde lei (fără TVA) finanţat din Programul Transport, începe practic construcţia celei de-a doua autostrăzi care va lega Moldova de celelalte regiuni ale ţării, după A7”, a transmis Cristian Pistol.

Citește și: Autostrada Unirii, A8 Tg Mureș - Tg Neamț, în pericol. Întârziere și de 12 ani, din cauza hârtiilor

Conform proiectului, pe traseul tronsonului 3, Arpaşu de Sus - Sâmbăta de Jos, vor fi construite 27 de structuri de artă, printre care şi un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 820 de metri, relatează News.ro.

Autostrada Sibiu – Făgăraş (68,04 km) este compusă din 4 tronsoane:

- Tronsonul 1: Boiţa (Autostrada Sibiu - Piteşti) - Avrig - Mârşa (DJ105G) (14,25 km) 

- Tronsonul 2: Avrig - Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1) (19,92 km)

- Tronsonul 3: Arpaşu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) (17,61 km)

- Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) - Municipiul Făgăraş (16,26 km.) şi drum de legatură cu DN1 (5,6 km)

La începutul lunii mai 2023, a fost desemnat și constructorul pentru tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu – Făgăraş, Sâmbăta de Sus – Făgăraș. Tot turcii de la Majyol au câștigat licitația. Dar în acest caz procedura a fost contestată.

Citește și: VIDEO Românii de la UMB s-au înfundat pe „Autostrada Ford”. Deschiderea în 2024, misiune imposibilă 

Chinul facerii autostrăzii Sibiu-Făgăraş a început în 2015, pe vremea lui Șova

Autostrada Sibiu-Făgăraș a fost inclusă în materplanul pentru transporturi trimis Comisiei Europene în 2015, pe vreme când Transporturile erau conduse de pesedistul Dan Șova. 

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Făgăraș pe 07 aprilie 2015, cu o durată de implementare de 17 luni.

Dar, după numai câteva luni, în noiembrie 2015, revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Făgăraș a fost suspendată din lipsă de fonduri.

Apoi, în 2017, inițial, autostrada Sibiu-Făgăraș, parte din autostrada Sibiu-Brașov, nu s-a regăsit în promisiunile de campanie ale PSD, în ceea ce privește infrastructura. Dar Guvernul Grindeanu a luat-o totuși în calcul și a promis că segmentul de 63,4 de kilometri va fi finalizat în 2020, potrivit turnulsfatului.ro.

Iar CNAIR a depus o solicitare pentru revizuirea studiului de fezabilitate și pentru a obține finanțare nerambursabilă în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 abia în 2019, la 3 ani după semnarea contractului de revizuire.

Primele licitații pentru autostrada Sibiu-Făgăraș au fost lansata în august 2022. 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te