PREMIERĂ Grupul PSA preia conducerea vânzărilor în Europa, în dauna Volkswagen

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 18.10.2018 - 13:27
Noile norme de testare a emisiilor poluante, botezate WLTP, dau multe bătăi de cap constructorilor.
Noile norme de testare a emisiilor poluante, botezate WLTP, dau multe bătăi de cap constructorilor.

Grație preluării Opel/Vauxhall și strategiei de aliniere a tuturor modelelor din gamă la noile norme WLTP, în vigoare de la 1 septembrie, PSA Peugeot-Citroen a devenit liderul vânzărilor de automobile în Europa, detronând, în premieră, Grupul Volkswagen.

SHARE

Cum mulți constructori nu au reușit să-și alinieze la timp motoarele pentru a trece cu brio de noul ciclu de testare a consumului și noxelor WLTP, ale cărui rezultate sunt mult mai apropiate de valorile înregistrate în traficul real decât în cazul ciclului NEDC din anii 1980, piața auto europeană a scăzut drastic în luna septembrie (-23,5%), conform datelor ACEA. Grupul PSA, care include Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall, a reușit să-și limiteze căderea la 7,7%, în timp ce Volkswagen AG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Lamborghini, Bugatti și Bentley) și-a văzut vânzările prăbușindu-se cu 48%. Prin urmare, PSA a ajuns la o cotă de piață de 18,2%, iar Volkswagen AG, la 15,8%.

Volkswagen rămâne în frunte, la nouă luni

Cum cu o floare nu se face primăvară, bilanțul pe primele nouă luni din 2018 este în continuare condus de Volkswagen AG, cu o cotă de piață de 24,2%, față de 16,2% în cazul PSA. Și, chiar dacă declinul VW va continua în următoarele trei luni, probabil, grupul german își va păstra prima poziție la sfârșitul anului. 

De la NEDC, la WLTP

În timp ce normele NEDC (New European Driving Cycle) elaborate în anii 1980 puneau accentul pe rezultate obținute în laborator, pe baza unor modele teoretice de condus, testele WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), introduse de la 1 septembrie 2017, sunt mult mai aproape de realitatea din trafic. Ciclul WLTP constă în patru teste desfășurate la viteze medii diferite, cu opriri, porniri de pe loc, frânări și accelerări. Mai mult, pentru fiecare mașină în parte se testează cea mai ușoară versiune și cea mai grea versiune, consumul de carburant și, implicit, noxele, variind în funcție de sarcină.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te