Cei care au venit după ei i-au produs întârzieri.
„Turcia a inceput proiectul Podului peste Dardanele in Martie 2017 - ieri a fost dat in folosinta : 3,5 km cu 6 benzi de circulatie! Noi am inceput demersurile pentru Podul peste Dunare de la Braila in 2015 ( este meritul Ministrilor Eugen Teodorovici si Marius Nica , al celor doi Presedinti de Consilii Judetene din Tulcea si Braila si al Corinei Cretu - Comisarul European care a aprobat finantarea ).
Citește și: Fermier: Dacă războiul nu e oprit până în martie, pâinea devine un lux în multe zone ale lumii
Podul “nostru” este mai putin de 2 km lungime si are doar 4 benzi de circulatie- sa speram ca va fi gata in 2023 . Nu constructorii sunt de vina - sau lipsa banilor la noi ; birocratia, lipsa de stabilitate politica si dezinteresul celor care au fost la Putere neintrerupt din 2015 pana azi ! Bine ca sa face totusi! Dar e greu sa nu te uiti si la altii si sa nu fii putin invidios!”, zice Ponta.
Ponta a demisionat în anul 2015 luna noiembrie. Proiectul a demarat (pe hârtie) în mai 2015. De asta spune Ponta că „noi am început demersurile” că merite au cei care au pornit proiectul în 2015.
CNAIR explică modul în care a decurs proiectul. Lucrările au debutat în mai 2019.
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar, a semnat în data de 29.05.2019, Contractul de Finanțare nr. 37 pentru Proiectul „Pod suspendat peste Dunăre, în zona Brăila”, finanțat prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară AP 2. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectivul Specific 2.1 Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T.
Localizarea proiectului:
Județele Brăila și Tulcea
Scopul și obiectivele generale ale proiectului
Țintele principale ale proiectului sunt realizarea unui pod rutier suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu 4 benzi de circulație. Realizarea podului suspendat are o importanță locală prin realizarea conexiunii între județele Brăila și Tulcea cât și o importanță internațională prin realizarea conexiunii Regiunii Sud-Est cu coridorul trans-European IV și coridorul pan-European IX.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Construcția podului peste fluviul Dunărea în zona Brăila, cu o lungime de 1.974,30 m;
2. Construcția de drumuri între Brăila și Jijila, cu o lungime de 19,05 km de 2X2;
3. Construcția unui drum de legătură cu localitatea Măcin, cu o lungime de 4,350km de 2x1;
Descrierea proiectului:
Prezentul proiect se situează pe teritoriul administrativ al localităților Brăila și Vădeni, aparținând județului Brăila, cât și pe teritoriul localităților Smârdan și Jijila, aparținând județului Tulcea. Proiectul realizat începe la nord de municipiul Brăila, din intersecția DN2B Buzău–Brăila-Galați cu șoseaua Baldovinești (km 110+344 DN2B), intersectează drumul județean DJ 221B după care traversează drumul național DN22B Brăila–Galați și Fluviul Dunărea în zona km 165+800 (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), după care realizează legătura cu drumul național DN22 Râmnicu Sărat–Brăila- Tulcea (km 108+310), la nord de localiltatea Jijila. După traversarea Dunării traseul va face legătura cu drumul național DN22 între localitățile Smârdan și Măcin printr-un drum de legătura.
Prezentul proiect “Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila”, se încadrează, conform Regulamentului din 21 noiembrie 1997 privind stabilirea categoriei de importanță a construcțiilor aprobat de Hotararea 766/1997, în categoria de importanta “B” - construcții de importanță deosebită, Lucrări de importanță deosebită.
Valoarea totală a proiectului: 2.571.925.790,17 lei
Valoarea cofinanțării asigurate de UE: 1.696.947.366,29 lei
Valoarea finanțării naționale: 299.461.299,92 lei
Data începere proiect: 27.04.2015
Data preconizată a se finaliza proiectul: 31.12.2023