Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi în timp real prezența la vot
9.441.177 Votanți în România
52,43 %
798.475 Votanți în străinătate
Click aici pentru statistici complete

Cum îți poți schimba furnizorul de energie dacă nu îți convin tarifele. În 24 de ore, totul online

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 18.11.2022 - 16:22
Cum ai facturi mai mici - FOTO: PEXELS -Ron Lach
Cum ai facturi mai mici - FOTO: PEXELS -Ron Lach
Oferte curent București / Foto: captură ecran
Oferte curent București / Foto: captură ecran
Platforma POSF / Foto: captură ecran
Platforma POSF / Foto: captură ecran
Contoar energie electrica / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Contoar energie electrica / Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
POSF / Foto: captură ecran
POSF / Foto: captură ecran
POSF / Foto: captură ecran
POSF / Foto: captură ecran

Noile tarife propuse de furnizorii de energie variază enorm. De exemplu, în București, prețul curentului electric la liber poate fi între 0,67 lei/kWh și, atenție, 12,28 lei/kWh. ANRE a reușit, însă, să facă o platformă prin care poți schimba furnizorul online, în 24 de ore.

SHARE

15,254 milioane de locuri de consum există în România, 10,508 milioane de locuri de consum de curent electric și 4,745 milioane de locuri de consum de gaze. Și toate sunt afectate de explozia prețurilor la energie.

În contextul compensării tarifelor la gaze și curent de către Guvern, cei mai expuși sunt însă consumatorii care depășesc plafoanele de compensare și ajung să achite energia la prețul „la liber”, chiar dacă și acesta este plafonat. În cazul energiei electrice, de pildă, conform ultimelor reglementări propuse oficial, un consumator casnic care depășește plafonul de 300 kWh/lună va primi o factură aproape dublă, plătind curentul cu 1,3 lei/kWh, în loc de 0,80 lei/kWh. 

Citește și: 59% dintre români, „foarte îngrijorați” de facturile la energie. 24% spun că reduc temperatura

Prin urmare, având în vedere că statul nu poate compensa la nesfârșit prețurile și nici nu e normal să o facă într-o economie de piață funcțională, când încheiați sau reînnoiți un contract de energie cu un furnizor, analizați cu atenție ofertele dispponibile pe piață cu ajutorul comparatoarelor puse la dispoziție de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE): Comparator pentru energie electrică și Comparator pentru gaze naturale.

Furnizorii de gaze și energie electrică, schimbați online în 15 pași și 24 de ore. Există și un asistent vitual, Chatbot

ANRE a simplificat procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale și a dezvoltat o platformă online unică la nivel național, denumită POSF, prin intermediul căreia schimbarea furnizorului e posibilă în 24 de ore.

Nu dați încă buzna, însă! Platforma POSF e online, dar mai durează ceva timp până când va putea fi accesată de clienții finali. 

„Imediat ce se stabilizează schimburile de mesaje tehnice între operatori şi furnizori şi baza de date a POSF este încărcată, respectiv toţi operatorii de reţea şi toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale îşi duc la îndeplinire obligaţiile stabilite în sarcina acestora în raport de POSF, ANRE va anunţa oficial data de la care platforma poate fi utilizată de către consumatorii finali”, a informat ANRE. 

Citește și: Scad prețurile la energie în 2023? Banca Mondială prognozează o scădere: Ce spun experții

Platforma POSF a fost operaționalizată în 14 noiembrie 2022, pentru operatorii de reţele şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale. Iar a ANRE a informat că deja 77 de furnizori de energie electrică, 57 furnizori de gaze naturale, 25 de operatori de reţea de energie electrică şi 31 de operatori de reţea de gaze naturale s-au înregistrat și că au fost încărcate în sistem 13,593 milioane de contracte de furnizare, 9,427 milioane de contracte de furnizare energie electrică și 4,165 milioane de contracte de furnizare gaze naturale.

În continuare, operatorii de reţea încarcă în POSF datele aferente activităţi proprii, iar furnizorii încarcă în POSF atât datele aferente activităţi proprii, cât şi ofertele tip de furnizare în comparatorul de oferte integrat în POSF, motiv pentru care, la această dată, accesul consumatorilor la POSF este restricţionat, potrivit ANRE. 

Prin intermediul POSF clientul final de energie electrică/gaze naturale poate să:

- Aleagă din comparator ofertele de contracte de furnizare pe care le consideră potrivite

- Transmită furnizorului toate informaţiile şi documentele necesare contractării

- Schimbe furnizorul în cel mult 24 de ore de la încheierea noului contractului sau de la data dorită

POSF are integrat un Chatbot, o interfață de conversație automată, concepută pentru a comunica cu CF prin simularea conversațiilor.

Chatbotul este un robot proiectat pentru a răspunde întrebărilor frecvente pe care oamenii le au despre un produs sau serviciu. Acești roboti de chat sunt utilizați pe site-uri web sau în aplicații de servicii pentru clienți, cum este si POSF.

Citește și: Pompa de căldură poate reduce și cu 90% factura la căldură. Costă minimum 5000 €. Există 3 tipuri

Cum poți schimba furnizorul de energie online, în 24h - Manual POSF

1. Creare cont POSF

Clientul final (CF) accesează pagina principală a POSF. Dacă nu are cont în POSF, prin accesarea opțiunii „Înregistrare”,  CF are posibilitatea să își creeze un cont de acces în POSF și accesează opțiunea  “Creează cont”. Acesta va completa datele necesare pentru crearea unui cont nou în POSF. Introduce adresa de e-mail cu care dorește să se înregistreze și accesează butonul „Trimite cod de verificare”.

La accesarea butonului „Trimite cod de verificare”, acesta primește un e-mail în care găsește codul de verificare a adresei de e-mail, introdusă pentru înregistrare. Codul de verificare primit pe e-mail trebuie să se introducă în câmpul „Cod de verificare”, apoi trebuie să se acceseze butonul „Verificare cod”. Sistemul afișează mesaj în cazul în care codul de verificare este valid/invalid.

Citește și: Produci curent cu panouri fotovoltaice sau turbine? ANRE a aprobat noi reguli pentru prosumatori

După validarea adresei de e-mail, trebuie să se completeze câmpurile:

- parola

- confirmare parola

Parola trebuie să conțină minim 6 caractere, cel puțin o literă mare, o literă mică, un număr și un caracter special.

Pentru înregistrare, este necesar ca CF să bifeze următoarele opțiuni:

- Am citit și sunt de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare a acestei platforme

- Am citit și sunt de acord cu Termenii de prelucrare a Datelor cu Caracter Personal

După completarea datelor, utilizatorul accesează butonul „Creare cont”, iar sistemul afișează mesajul „contul a fost creat cu succes!”, iar CF este redirecționat către pasul de „Autentificare”.

2. Autentificare

Pentru autentificarea în POSF, utilizatorul trebuie să introducă:

- Nume utilizator (adresa de e-mail cu care s-a înregistrat în POSF)

- Parola, setata în momentul înregistrării în POSF

După introducerea datelor, acesta trebuie să acceseze butonul „Logare”. Autentificarea se realizează cu un singur user (adresa de e-mail) și o singura parolă.

3. Date personale

CF trebuie să completeze următoarele câmpuri în funcție de obligativitatea acestora:

  • Nume, câmp obligatoriu
  • Prenume, câmp obligatoriu
  • Telefon, câmp obligatoriu
  • E-mail, câmp obligatoriu
  • Tip client, câmp obligatoriu.

Platforma oferă CF posibilitatea de încărcare act de identitate, având următoarele extensii: .jpeg, .jpg, .png.

În funcție de naționalitatea acestuia, CF are la dispoziție următoarele bife:

- Cetățean român, are posibilitatea de a alege una din cele doua bife:

  • Carte de identitate, caz în care se completează câmpurile obligatorii:
    - CNP
    - Serie
    - Număr
    - Emis de
    - Valabil de la, câmp în care se poate selecta data
    - Până la, câmp în care se poate selecta data;
  • Pașaport, caz în care se completează câmpurile obligatorii:
    - Număr de identificare
    - Serie
    - Număr
    - Emis de
    - Valabil de la, câmp în care se poate selecta data
    - Până la, camp în care se poate selecta data;

- Cetățean străin, are posibilitatea de a alege una din cele doua bife:

  • Pașaport, caz în care se completează câmpurile obligatorii:
    - Număr de identificare
    - Serie
    - Număr
    - Emis de
    - Valabil de la, câmp în care se poate selecta data
    - Până la, câmp în care se poate selecta data
  • Carte de rezidență, caz în care se completează câmpurile obligatorii:
    - Număr de identificare
    - Serie
    - Număr
    - Emis de
    - Valabil de la, câmp în care se poate selecta data
    - Până la, câmp în care se poate selecta data;

Dacă se bifează cetățean străin, atunci se vor completa doar câmpurile aferente acestui tip, iar cele aferente cetățeanului român sunt inactive.

Utilizatorul trebuie să completeze în continuare secțiunea Adresa domiciliu, următoarele câmpuri:

- Județ, câmp obligatoriu - se alege din listă;

- Localitate, câmp obligatoriu - se alege în funcție de ceea ce s-a selectat la „Județ”;

- Strada, câmp obligatoriu;

- Număr, câmp obligatoriu;

- Bloc, câmp opțional;

- Etaj, câmp opțional;

- Apartament, câmp opțional;

- Cod poștal, câmp obligatoriu.

Dacă secțiunea Adresa domiciliu diferă de secțiunea Adresa corespondență, atunci CF trebuie să completeze următoarele câmpuri:

- Județ, câmp obligatoriu - se alege din lista;

- Localitate, câmp obligatoriu - se alege în funcție de ceea ce s-a selectat la „Județ”;

- Strada, câmp obligatoriu;

- Număr, câmp obligatoriu;

- Bloc, câmp opțional;

- Etaj, câmp opțional;

- Apartament, câmp opțional;

- Cod poștal, câmp obligatoriu.

În cazul în care Adresa domiciliu este aceeași cu Adresa corespondenta, CF are posibilitatea de a folosi bifa “Aceeași cu adresa domiciliu” și sistemul precompletează câmpurile cu ceea ce s-a completat în secțiunea Adresa domiciliu.

În funcție de tipul de CF, acesta poate alege dacă este:

·        Client Energie Electrică, caz în care completează următoarele informații:

·        Sunteți client vulnerabil?: DA/NU, bifă obligatorie;

·        Sunteți prosumator?: DA/NU, bifă obligatorie;

·        Faceți parte dintr-o agregare?: DA/NU, bifă obligatorie;

Dacă bifa aferentă “Faceți parte dintr-o agregare?” este “DA”, atunci CF trebuie să completeze următoarele câmpuri:

·        Denumire, câmp obligatoriu; 

·        Forma juridică, câmp obligatoriu; 

·        CUI, câmp obligatoriu; 

·        Nr. înregistrare la ONRC, câmp obligatoriu; 

·        Telefon, câmp obligatoriu; 

·        Mobil, câmp opțional;

·        Fax, câmp opțional;

·        E-mail, câmp obligatoriu.

În caz contrar, câmpurile de mai sus sunt inactive.

Tot în cadrul secțiunii Client Energie Electrică, CF trebuie să completeze și informații privind Date parte responsabilă cu echilibrarea:

·        Ați delegat responsabilitatea echilibrării către un PRE?: DA/NU (daca se bifează "DA", atunci întrebarea Aveți delegat alt PRE? devine activă și obligatorie. Dacă se bifează "NU", atunci întrebarea Aveți delegat alt PRE? Este inactivă și câmpurile aferente PRE tot inactive);

·        Aveți delegat alt PRE?: DA/NU (dacă se bifează "DA", atunci întrebarea câmpurile aferente PRE sunt active. Dacă se bifează "NU", atunci câmpurile aferente PRE sunt inactive);

·        Denumire, câmp obligatoriu;

·        Forma juridică, câmp obligatoriu;

·        CUI, câmp obligatoriu;

·        Nr. înregistrare la ONRC, câmp obligatoriu;

·        Telefon, câmp obligatoriu;

·        Mobil, câmp opțional;

·        Fax, câmp opțional;

·        Email, câmp obligatoriu;

·        Client Gaze Naturale, caz în care CF completează următoarele informații:

·        Sunteți client vulnerabil?: DA/NU.

4. Asociază loc de consum – Gaze Naturale

După autentificarea  CF în POSF, se accesează pagina aferentă PF/PJ, apoi pagina pentru Gaze Naturale.

Asocierea între un loc de consum și contractele existente se realizează pe baza CLC, atât pentru PF cât si pentru PJ.

Accesând opțiunea Asociază un loc de consum, CF selectează PJ pentru care dorește să adauge un loc de consum, introduce CLC și accesează butonul „Asociază”.

De asemenea, acesta poate vizualiza lista locurilor de consum asociate, având următoarele informații:

·        CLC;

·        Adresă;

·        Status;

·        Opțiuni.

După ce se asociază un loc de consum,  CF are următoarele opțiuni:

·        Detalii;

·        Adaugă contract nou;

·        Vizualizează contracte existente.

Prin accesarea butonului „Detalii”,  CF are posibilitatea să vizualizeze următoarele informații, referitoare la locul de consum:

·        Operator de rețea

·        CLC

·        Adresa de domiciliu:

·        Județ

·        Localitate

·        Sat

·        Strada

·        Număr

·        Bloc

·        Etaj

·        Apartament

·        Cod postal

·        Modul de contractare a serviciului de rețea, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Prin Furnizor

·        Direct

·        Tip contract, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Distribuție

·        Transport

·        Acces la conductele de alimentare din amonte

·        Număr contract

·        Data contract

·        Există convenție?

·        DA

·        NU

·        Număr convenție

·        Dată convenție

·        Părți convenție

·        Există mai mulți furnizori, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Aviz tehnic de racordare, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Număr

·        Dată

·        Acord de acces, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Număr

·        Dată

·        Există un sistem de măsurare inteligent, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        DA

·        NU

·        Status loc de consum, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Conectat

·        Deconectat

·        Tip rețea, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Distribuție

·        Transport

·        Acces la conductele de alimentare din amonte

·        Regim de funcționare, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Permanent

·        Sezonier

·        Categoria de consum (pentru locul de consum racordat în sistemul de distribuție)

·        Debit aprobat (mc/h)

·        Capacitate rezervată (MWh/h)

·        Presiune cf. ATR (Pa)

·        Presiune minimă (Pa)

·        Presiune maximă (Pa)

·        Presiune minimă tehnologică (Pa)

·        Are calitate de prosumator?

·        DA

·        NU

·        Perioada citire index(luni)

5. Asociază loc de consum – Energie Electrică

După autentificarea CF în POSF, se accesează pagina aferentă PF/PJ, apoi pagina pentru Energie Electrică.

Asocierea între un loc de consum și contractele existente se realizează pe baza:

Ø  CNP/Numar de indentificare și POD, pentru persoane fizice;

Ø  CUI și POD, pentru persoane juridice.

Accesând opțiunea Asociază un loc de consum, CF selectează PJ pentru care dorește să adauge un loc de consum, introduce POD și accesează butonul „Asociază”.

De asemenea, acesta poate vizualiza lista locurilor de consum asociate, având informațiile:

·        Operator de rețea;

·        Adresa loc de consum;

·        POD;

·        Modul de contractare a serviciului de rețea:

·        Prin furnizor;

·        Direct;

·        Tip contract:

·        Distribuție;

·        Transport;

·        Număr contract;

·        Dată contract;

·        Există convenție?

·        DA;

·        NU.

·        Tip convenție:

·        Tripartită;

·        Multipartită.

·        Număr convenție;

·        Dată convenție;

·        Părți convenție;

·        Există mai multi Furnizori – bifă;

·        Certificat racordare – bifă:

·        Număr;

·        Dată.

·        Aviz tehnic de racordare:

·        Număr;

·        Dată.

·        Există un sistem de măsurare inteligent

·        DA;

·        NU.

·        Tip contor;

·        Serie contor;

·        Status loc de consum:

·        Conectat;

·        Deconectat.

·        Tip rețea:

·        Distribuție;

·        Transport.

·        Regim de funcționare:

·        Permanent;

·        Sezonier.

·        Tip racord:

·        Monofazat;

·        Trifazat.

·        Puterea aprobată;

·        Nivel de tensiune;

·        Are calitatea de prosumator?:

·        DA;

·        NU.

·        Perioada citire index (luni).

6. Vizualizează contracte existente

Prin accesarea butonului „Vizualizează contracte existente”,  CF are posibilitatea să vizualizeze următoarele informații, referitoare la contracte:

·        POD/CLC;

·        Adresă;

·        Număr;

·        Dată contract;

·        Operator;

·        Tip contract;

·        Valabil până la;

·        Status;

·        Opțiuni (Schimbă furnizor, Renunță/Încetează, Trimite index, Vezi detalii).

7. Cerere schimbare/ Contract nou – Alegerea ofertei

Pentru a adăuga o cerere de schimbare furnizor de energie electrică (EE),  CF accesează secțiunea „Energie Electrică” și alege tab-ul „Contracte”, opțiunea „Schimbă furnizor” aferentă unui contract existent.

Dacă se dorește să se inițieze o cerere de schimbare furnizor de gaze naturale (GN), CF accesează secțiunea „Gaze Naturale” și alege tab-ul „Contracte”, opțiunea „Schimbă furnizor” aferentă unui contract existent.

Platforma  redirecționează CF către Comparatorul de oferte al ANRE, CF selectează opțiunea „Comparator oferte tip de furnizare a Energiei Electrice”/”Gaze Naturale” și completează datele necesare inițierii procedurii de schimbare a furnizorului.

Ulterior, acesta accesează butonul „Caută”, iar platforma afișează Rezultatele comparării, astfel că CF are posibilitatea de a selecta o ofertă, în funcție de criteriile completate.

CF are posibilitatea de a selecta furnizorii pentru a efectua comparația din punct de vedere al valorii facturii.

Totodată, are posibilitatea de a accesa tab-ul Informații Contractare, CF poate descărca documentele ce urmează a fi completate de către acesta pentru schimbare furnizor, în funcție de necesitatea acestuia (Client nou, Schimbare condiții contract, Schimbare furnizor).

8. Cerere schimbare/ Contract nou – GDPR

CF accesează butonul „Selectează oferta”, și POSF initiază procedura de schimbare a furnizorului, afișând următorul pas, secțiunea GDPR.

În cadrul acestei secțiuni, este obligatoriu să se marcheze următoarele bife:

·        Am citit și sunt de acord cu Termenii și Condițiile de utilizare a acestei platforme.*

·        Am citit și sunt de acord cu Termenii de prelucrare a Datelor cu Caracter Personal.*

·        Sunt de acord ca în cazul în care sunt necesare informații suplimentare și retransmiterea documentelor, să fiu contactat la adresa de e-mail și/sau numărul de telefon declarate în platformă ca fiind în utilizarea mea.

9. Cerere schimbare/ Contract nou – Oferta

În acest pas, CF vizualizează informațiile despre oferta aleasă de către acesta din comparator.

Sunt disponibile pentru vizualizare, următoarele câmpuri:

·        Cod ofertă – câmp needitabil;

·        Denumire ofertă – câmp needitabil;

·        Tip contract – câmp needitabil.

CF vizualizează următoarele informații – read-only:

·        Tip ofertă

·        Tip produs

·        Tip client căruia i se adresează oferta

·        Tip preț ofertă

·        Valabilitate ofertă

·        Perioada de aplicare

·        Preț furnizare

·        Valoare componentă fixă

·        Taxa cogenerare înalta eficiență

·        Contravaloare certificate verzi

·        Acciză

·        TVA

·        Valoare unitară factură

·        Perioadă contract

·        Termen de plată

·        Mod transmitere factură

·        Frecvență emitere factură

·        Frecvență către contor

·        Model contract

·        Alte costuri

·        Structura achiziție energie electrică în anul 2020

·        Reduceri aplicate

·        Perioada de aplicare a reducerii

·        Servicii adiționale incluse

·        Alte condiții

·        Ultima actualizare

După marcarea bifei obligatorii „Confirm alegerea ofertei de mai sus”, se poate trece în pasul următor, accesând butonul „Continuă”.

10. Cerere schimbare/ Contract nou - Date identificare

În acest pas, CF are posibilitatea să vizualizeze  următoarele informații introduse la momentul înregistrării în POSF:

·        Nume – câmp needitabil;

·        Prenume – câmp needitabil;

·        Telefon – câmp needitabil;

·        E-mail – câmp needitabil;

·        Cetățean Român:

·        Tip act de identitate:

·        Carte de identitate – câmp needitabil;

·        Pașaport – câmp needitabil;

·        CNP – câmp needitabil;

·        Serie – câmp needitabil;

·        Număr – câmp needitabil;

·        Emis de – câmp needitabil;

·        Valabil de la – câmp needitabil;

·        Până la – câmp needitabil;

·        Cetățean străin:

·        Tip act de identitate:

·        Pașaport – câmp needitabil;

·        Carte de rezidență – câmp needitabil;

·        Număr de identificare – câmp needitabil;

·        Serie – câmp needitabil;

·        Număr – câmp needitabil;

·        Emis de – câmp needitabil;

·        Valabil de la – câmp needitabil;

·        Până la – câmp needitabil;

Acesta trebuie să completeze datele referitoare la Adresa de domiciliu, respectiv:

·        Județ, câmp obligatoriu - se alege din listă;

·        Localitate, câmp obligatoriu - se alege n funcție de ceea ce s-a selectat la „Județ”;

·        Strada, câmp obligatoriu;

·        Număr, câmp obligatoriu;

·        Bloc, câmp opțional;

·        Etaj, câmp opțional;

·        Apartament, câmp opțional;

·        Cod poștal, câmp obligatoriu.

CF poate alege dacă este:

·        Client Energie Electrică, caz în care completeaza următoarele informații:

·        Sunteți client vulnerabil?: DA/NU, bifă obligatorie;

·        Sunteți prosumator?: DA/NU, bifă obligatorie;

·        Faceți parte dintr-o agregare?: DA/NU, bifă obligatorie;

Dacă bifa aferentă “Faceți parte dintr-o agregare?” este “DA”, atunci trebuie să completeze următoarele câmpuri:

·        Denumire, câmp obligatoriu; 

·        Forma juridică, câmp obligatoriu; 

·        CUI, câmp obligatoriu; 

·        Nr. înregistrare la ONRC, câmp obligatoriu; 

·        Telefon, câmp obligatoriu; 

·        Mobil, câmp opțional;

·        Fax, câmp opțional;

·        E-mail, câmp obligatoriu.

În caz contrar, câmpurile de mai sus sunt inactive.

Tot în cadrul secțiunii Client Energie Electrică, CF trebuie să completeze și informații privind Date parte responsabilă cu echilibrarea:

·        Ați delegat responsabilitatea echilibrării către un PRE?: DA/NU (dacă se bifeaza "DA", atunci întrebarea Aveți delegat alt PRE? devine activă și obligatorie. Dacă se bifează "NU", atunci întrebarea Aveți delegat alt PRE? Este inactivă și câmpurile aferente PRE tot inactive);

·        Aveți delegat alt PRE?: DA/NU (dacă se bifează "DA", atunci întrebarea câmpurile aferente PRE sunt active. Dacă se bifează "NU", atunci campurile aferente PRE sunt inactive);

·        Denumire, câmp obligatoriu;

·        Forma juridică, câmp obligatoriu;

·        CUI, câmp obligatoriu;

·        Nr. înregistrare la ONRC, câmp obligatoriu;

·        Telefon, câmp obligatoriu;

·        Mobil, câmp opțional;

·        Fax, câmp opțional;

·        E-mail, câmp obligatoriu;

·        Client Gaze Naturale, caz în care completează următoarele informații:

·        Sunteți client vulnerabil?: DA/NU.

11. Cerere schimbare/ Contract nou – Informații

În acest pas, CF are posibilitatea de a alege  modalitatea de contractare a serviciului de rețea, astfel:

·        Prin Furnizor

·        Direct

De asemenea, acesta trebuie să completeze data efectivă a schimbării furnizorului.

Tot în cadrul acestui pas, trebuie completate datele din secțiunea „Index”, și anume:

·        Index autocitit

·        Data citire index

·        Încărcare foto index (contor)

Se alege modalitatea de transmitere factură (E-mail sau poștă) și modalitatea de restituire sume (Cont bancar – prin completarea IBAN-ului sau mandat poștal la adresa de corespondență).

12. Cerere schimbare/ Contract nou - Loc de consum Energie Electrică

La nivelul acestui tab, utilizatorul are posibilitatea de vizualizare a informațiilor referitoare la locul de consum, pentru care are loc cererea de schimbare a furnizorului.

Aceste informații sunt needitabile și sunt cu referire la:

·        Operator de rețea;

·        Adresa loc de consum;

·        POD;

·        Modul de contractare a serviciului de rețea:

·        Prin furnizor;

·        Direct;

·        Tip contract:

·        Distribuție;

·        Transport;

·        Număr contract;

·        Data contract;

·        Există convenție?

·        DA;

·        NU.

·        Tip convenție:

·        Tripartită;

·        Multipartită.

·        Număr convenție;

·        Dată convenție;

·        Părți convenție;

·        Există mai mulți Furnizori – bifă;

·        Certificat racordare – bifă:

·        Număr;

·        Dată.

·        Aviz tehnic de racordare:

·        Număr;

·        Dată.

·        Există un sistem de măsurare inteligent

·        DA;

·        NU.

·        Tip contor;

·        Serie contor;

·        Status loc de consum:

·        Conectat;

·        Deconectat.

·        Tip rețea:

·        Distribuție;

·        Transport.

·        Regim de funcționare:

·        Permanent;

·        Sezonier.

·        Tip racord:

·        Monofazat;

·        Trifazat.

·        Puterea aprobată;

·        Nivel de tensiune;

·        Are calitatea de prosumator?:

·        DA;

·        NU.

·        Perioadă citire index (luni).

13. Cerere schimbare/ Contract nou - Loc de consum Gaze Naturale

La nivelul acestui tab, CF PF are posibilitatea de vizualizare a informațiilor referitoare la locul de consum, pentru care are loc cererea de schimbare a furnizorului.

Aceste informații sunt needitabile și sunt cu referire la:

·        Operator de rețea

·        Adresa loc de consum

·        CLC

·        Modul de contractare a serviciului de rețea, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Prin Furnizor

·        Direct

·        Tip contract, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Distribuție

·        Transport

·        Acces la conductele de alimentare din amonte

·        Număr contract

·        Dată contract

·        Există convenție?

·        DA

·        NU

·        Număr convenție

·        Dată convenție

·        Părți convenție

·        Există mai mulți furnizori, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei;

·        Aviz tehnic de racordare, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Număr

·        Dată

·        Acord de acces, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Număr

·        Dată

·        Există un sistem de măsurare inteligent, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        DA

·        NU

·        Tip Contor

·        Serie Contor

·        Status loc de consum, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Conectat

·        Deconectat

·        Tip rețea, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Distribuție

·        Transport

·        Conductă de alimentare din amonte

·        Regim de funcționare, cu posibilitate de marcare prin intermediul bifei:

·        Permanent

·        Sezonier

·        Categoria de consum (pentru locul de consum racordat în sistemul de distribuție)

·        Debit aprobat (mc/h)

·        Capacitate rezervată (MWh/h)

·        Presiune cf. ATR (Pa)

·        Presiune minimă (Pa)

·        Presiune maximă (Pa)

·        Presiune minimă tehnologică (Pa)

·        Periodicitate citire index (luni)

14. Cerere schimbare/ Contract nou – Documente

În acest pas, CF are posibilitatea de a vizualiza date referitoare la contractul de furnizare rezultat în urma cererii de schimbare a furnizorului, și anume:

·        Număr contract furnizare – câmp needitabil;

·        Data contract furnizare – câmp needitabil;

·        Număr contract rețea – câmp needitabil;

·        Data contract rețea – câmp needitabil;

·        Număr convenție – câmp needitabil;

·        Data convenție – câmp needitabil.

Tot în acest pas, POSF dă posibilitatea CF de a folosi semnătura digitală pentru a fi utilizată în procesul de contractare.

Pentru aceasta, CF trebuie să își exprime consimțământul prin marcarea bifei: „Sunt de acord ca semnătura de mai sus să fie reprezentarea digitală a propriei semnături și să fie utilizată în toate cazurile când va fi nevoie să semnez documentele din cadrul procesului de Contractare. Această semnătură va avea aceeași valoare ca semnătura olografă, pe hârtie.”

Acestă secțiune oferă și posibilitatea de încărcare a documentelor justificative (cu următoarele extensii: .jpeg, .jpg, .png.)

15. Cerere schimbare/ Contract nou – Sumar

Acest pas, oferă CF o imagine de ansamblu asupra cererii de schimbare furnizor.

Acesta conține rezumatul datelor completate și validate în pașii anteriori.

Informațiile oferite de acest pas, sunt cu referire la:

·        Furnizor actual, cu mențiunea că, dacă este contract nou, nu se afișează;

·        Oferta aleasă:

·        Cod ofertă

·        Denumire ofertă

·        Adresă loc de consum:

·        Regiune

·        Județ

·        Localitate

·        Sat

·        Stradă

·        Număr

·        Bloc

·        Numar

·        Apartament

·        Cod poștal

·        Furnizor nou.

De asemenea conține o atenționare cu referire la oferta din contractul de furnizare denunțat: „Atenție! Oferta din contractul de furnizare denunțat poate avea comision/penalitate de încetare a contractului.”

Pentru finalizarea procedurii de schimbare a furnizorului, CF trebuie să transmită informațiile către noul furnizor, prin marcare bifei: „Confirm transmiterea informațiilor și  a documentelor către noul furnizor”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te