100.000.000 € pierderi. Producător auto global cu maşini populare în România, în mare dificultate. Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept alarmantă în ansamblu.
Totul se întâmplă la câteva zile după anunţarea unui program de reduceri de costuri şi de închidere a unor uzine chiar în Germania primit cu indignare de angajaţi, relatează agenţia DPA.
100.000.000 € pierderi. Producător auto global cu maşini populare în România, în mare dificultate
Într-un articol scris în ediţia de duminică a publicaţiei Bild, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a menţionat că se impun schimbări radicale pentru a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto.
În timp ce vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia pătrund pe piaţa europeană. "Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă", a ilustrat Oliver Blume evoluţia pieţei auto europene, conform Agerpres.
"Fluxul de numerar auto al Volkswagen, un indicator cheie al sănătății operaționale, a devenit negativ în prima jumătate a anului 2024, la minus 100 de milioane de euro, față de o valoare pozitivă de 2,5 miliarde de euro, în aceeași perioadă a anului trecut. Concurența acerbă nu este o problemă doar acasă", scrie Reuters.
Citeşte şi: Efectul mașinilor chinezești: Volkswagen ia în calcul în premieră închiderea de fabrici în Germania
Industria auto europeană se confruntă cu provocări fără precedent, "iar conjunctura economică s-a înrăutăţit din nou, mai ales pentru marca Volkswagen", a insistat directorul executiv.
Introducerea normei Euro 7 nu poate fi atinsă de fabricanţii auto şi eliminarea subvenţiilor pune presiune şi ea.
Cu toate acestea, a promis el, Volkswagen nu va renunţa la producţia din Germania. "Suntem ferm angajaţi faţă de Germania ca locaţie (de producţie), întrucât Volkswagen a modelat generaţii întregi.
Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoţii lor să poată lucra şi ei aici", a asigurat Oliver Blume.
Citeşte şi: Piața mașinilor electrice din Europa: Cum a bătut BMW în premieră Tesla
Grupul Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în Germania şi ultima dată când a lichidat o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în anul 1988.
Însă vânzările sub aşteptări au determinat managementul companiei să examineze reforme ample, cu reduceri de costuri şi posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în timp ce sindicatele ameninţă cu acţiuni de protest.