Potrivit unei analize a Asociației Energia Inteligentă, în acest fel se induce în rândul consumatorilor ideea că în urma alegerii unei dintre ofertele primite consumatorul va beneficia de cea mai mică ofertă din piață existentă la acel moment, ceea ce este fals. Pe piață, la alți furnizori există oferte cu prețuri mult mai mici, cu până la 19%.
De fapt, cele mai mici oferte ale furnizorilor din piața de energie conform Comparatorului de prețuri al ANRE sunt mai mici cu până la 19% față de prețul cel mai mic ofertat de furniorul actual al consumatorului casnic aflat în Serviciul Universal, arată Asociația Energia Inteligentă. Potrivit acesteia, o astfel de situație manipulatorie ar putea fi corectată printr-un ordin al ANRE în care să se stabilească obligația furnizorului de a transmite o copie a tabelului din Comparatorul de Preț al ANRE cuprinzând oferta sa cea mai mică și toate ofertele existente în Comparator sub oferta sa.
În lipsa acestei informații consumatorii vor achita în continuare prețuri mai ridicate față de prețul din anul 2020 cu până la 19% (de menționat că în Serviciul Universal, în momentul de față consumatorii achită prețuri mai ridicate cu pănă la 26%), mai arată Asociația Energia Inteligentă.
Din datele prezentate, se observă din nou că ENEL se prezintă diferit față de ceilalți furnizori existenți pentru consumatorii casnici. Asociația Energia Inteligentă pune acest fapt pe practica companiei de a trece un număr mare de consumatori casnici în piața concurențială după anul 2018 (inclusiv fără consimțământul acestora) și a crește substanțial prețul energiei electrice la consumatorii din piața concurențială, ”compensând” cu oferte prețuri mai mici consumatorii care doresc să treacă în piața concurențială din Serviciul Universal, potrivit HotNews.