joi 04 septembrie
EUR 5.0779 USD 4.3548
Abonează-te
Newsweek România

Un deceniu pierdut. Promise de PSD din 2013, lucrările la Autostrada Iași – Ungheni încep după 2023

Data publicării: 13.05.2020 • 14:22 Data actualizării: 14.05.2020 • 09:22

Încă un eșec bifat de partidul ccondus de Dragnea și Ponta.

Cităm din Programul de guvernare 2013 – 2016 elaborat de Victor Ponta (în poză la Ungheni alături de fostul premier moldovean Iurie Leancă):

„INFRASTRUCTURA RUTIERĂ

Obiectiv general :

Strategia privind infrastructura rutieră din România are în vedere preluarea eficientă a traficului, dezvoltarea regională echilibrată, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare și întreţinere a tuturor drumurilor naţionale.

Obiectiv specific:

Considerând construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi și drumuri expres ca fiind cea mai importantă prioritate în domeniul transporturilor pe termen scurt și mediu.

Măsuri:

• Finalizarea Autostrăzii Nădlac – Arad – Bucureşti pentru a lega România de Europa (Coridorul IV)

• Finalizarea Autostrăzii Transilvania

• Realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov prin finalizarea tronsonului Braşov - Predeal - Comarnic

• Demararea lucrărilor la Autostrada vest - est Târgu Mureş – Iaşi - Ungheni;”

Niciuna din promisiunile de mai sus nu au fost ținute.

Cât despre demararea Autostrăzii Iași – Ungheni, promisă încă din 2013, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii a avut, azi, un anunț de făcut:

„CNAIR a elaborat și depus in data de 08.05.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) pentru tronsonul de autostradă IAȘI-UNGHENI, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste râul Prut" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Rezultatele așteptate:

- Completarea Studiului de Fezabilitate.

Valoarea totală a proiectului este de 8.286.851,89 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-5.938.677,89 lei, 15% contribuția proprie-1.048.001,98 lei, restul de 1.300.172,02 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 22 luni.”

Altfel zis, promisiunea PSD din 2013 de începere a lucrărilor la Autostrada Iași – Ungheni va fi posibil de realizat cel mai devreme în 2023-2024 (după licitarea proiectului, a lucrărilor de construcție propriu zise și rezolvarea cintestației).

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră