Un deceniu pierdut. Promise de PSD din 2013, lucrările la Autostrada Iași – Ungheni încep după 2023

DE Petre Bădică | Actualizat: 14.05.2020 - 09:22

Încă un eșec bifat de partidul ccondus de Dragnea și Ponta.

SHARE

Cităm din Programul de guvernare 2013 – 2016 elaborat de Victor Ponta (în poză la Ungheni alături de fostul premier moldovean Iurie Leancă):

„INFRASTRUCTURA RUTIERĂ

Obiectiv general :

Strategia privind infrastructura rutieră din România are în vedere preluarea eficientă a traficului, dezvoltarea regională echilibrată, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare și întreţinere a tuturor drumurilor naţionale.

Obiectiv specific:  

Considerând construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi și drumuri expres ca fiind cea mai importantă prioritate în domeniul transporturilor pe termen scurt și mediu.

Măsuri:

• Finalizarea Autostrăzii Nădlac – Arad – Bucureşti pentru a lega România de Europa (Coridorul IV)

• Finalizarea Autostrăzii Transilvania

• Realizarea Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov prin finalizarea tronsonului Braşov - Predeal - Comarnic

• Demararea lucrărilor la Autostrada vest - est Târgu Mureş – Iaşi - Ungheni;”

Niciuna din promisiunile de mai sus nu au fost ținute.

Cât despre demararea Autostrăzii Iași – Ungheni, promisă încă din 2013, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii a avut, azi, un anunț de făcut:

„CNAIR a elaborat și  depus in data de 08.05.2020 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate și elaborare Proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) pentru tronsonul de autostradă IAȘI-UNGHENI, inclusiv realizarea conexiunii la podul peste râul Prut" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Rezultatele așteptate:

- Completarea Studiului de Fezabilitate.

Valoarea totală a  proiectului este de 8.286.851,89 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-5.938.677,89 lei, 15% contribuția proprie-1.048.001,98 lei, restul de 1.300.172,02 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 22 luni.”

Altfel zis, promisiunea PSD din 2013 de începere a lucrărilor la Autostrada Iași – Ungheni va fi posibil de realizat cel mai devreme în 2023-2024 (după licitarea proiectului, a lucrărilor de construcție propriu zise și rezolvarea cintestației).

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te