vineri 05 septembrie
EUR 5.0772 USD 4.3611
Abonează-te
Newsweek România

În ce an vor circula șoferii pe autostradă de la Constanța până în Ungaria? Provocarea Pitești-Sibiu

Data publicării: 23.12.2024 • 10:04 Data actualizării: 23.12.2024 • 11:03
În ce an vor circula șoferii pe autostradă de la Constanța până în Ungaria? Provocarea Pitești-Sibiu - Foto: pexels.com/photoGraph - Rol ilustrativ
În ce an vor circula șoferii pe autostradă de la Constanța până în Ungaria? Provocarea Pitești-Sibiu - Foto: pexels.com/photoGraph - Rol ilustrativ

În ce an vor circula șoferii pe autostradă de la Constanța până în Ungaria? Programul de guvernare al coaliţiei PSD-PNL-UDMR-minorităţi prevede o nouă dată limită pentru finalizarea tuturor lucrărilor. Provocarea este terminarea celei mai așteptare autostrăzi, Pitești-Sibiu.

Constanța - București - Pitești - Sibiu - Deva - Nădlac este cel mai important traseu de autostradă din România pentru șoferi și mărfuri.

Tronsonul București - Pitești a fost făcut aproape integral pe vremea lui Ceaușescu (96 km, între 1967 și 1972), iar tronsonul București - Constanța (A2 - Autostrada Soarelui) a fost terminată integral în 2012.

Apoi, urmează marea provocare, Autostrada Pitești - Sibiu, cei 122,11 km care traversează Valea Oltului și „Autostrada rușinii naționale”.

Citește și: FOTO „Autostrada rușinii naționale” are 9 km și în 2 ani lucrările abia au depășit 3%. Gata în 2026?

Termenele contractuale indică finalizarea tuturor loturilor în intervalul 2025-2027.

În ce an vor circula șoferii pe autostradă de la Constanța până în Ungaria? Provocarea Pitești-Sibiu

Conform Programului de guvernare al coaliţiei PSD-PNL-UDMR-minorităţi, șoferii vor circula, însă, de la Marea Neagră până la granița cu Ungaria pe autostradă „până la finalul anului 2028”.

„Până la finalul anului 2028, în România va fi finalizată integral legătura rutieră rapidă dintre Marea Neagră și Europa Centrală. De asemenea, se va finaliza prima autostradă montană, care va traversa Munții Carpați și vor fi finalizate primele tuneluri montane la pofil de autostradă;

Vor fi finalizate loturile lipsă de pe autostrăzile A0, A1, A3, A7 și A8, care asigură conexiunea continuă între marii poli de creștere economică;

Finalizarea în următorii patru ani a autostrăzii A0 plus drumurile radiale”, prevede Programul de guvernare al coaliţiei PSD-PNL-UDMR-minorităţi.

Citește și: Ungaria face 80 km de autostradă cu 3 benzi. România va avea autostradă de la Est la Vest în 2027

Termenele contractuale pe Autostrada Pitești - Sibiu

- Centura Sibiu (Selimbar - Sura Mica), 17,56km, deschisa in decembrie 2010

- Sectiunea 1 Sibiu - Boita, 13,17km. Constructor: Porr; cost: 613 milioane lei (fara TVA); termen: 12 luni pentru proiectare si 3 ani pentru executie. Contract semnat in aprilie 2019. Deschis in decembrie 2022

- Sectiunea 2 Boita - Cornetu, 31,33km. Constructor: asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret; cost: 4,250 miliarde lei fara TVA; termen: 18 luni de proiectare si 50 de luni de executie a lucrarilor. Contract semnat in februarie 2022. Termen de deschidere: 2027

- Sectiunea 3 Cornetu - Tigveni, 37,40km. Constructor: asocierea Astaldi/WeBuild - Tancrad; cost: 5,32 miliarde lei (fara TVA); termen: 12 luni pentru proiectare si 45 de luni pentru executie. Contract semnat in august 2022. Termen de deschidere: 2027

Citește și: RUȘINOS Autostrada București, nicio șansă să fie gata până în 2027. 100 km la câmpie, în 9 ani

- Sectiunea 4 Tigveni - Curtea de Arges, 9,86km. Licitatie lansata in martie 2019. Constructor: Porr Construct SRL; cost: 1.678.873.121,77 lei (fara TVA); termen: 16 luni de proiectare si 44 luni de executie a lucrarilor. Contract semnat in noiembrie 2021. Termen de deschidere: 2026

- Sectiunea 5 Curtea de Arges - Pitesti, 30,35km. Contract semnat in Mai 2020. Constructor: Astaldi; cost: 1.710.277.069,34 lei (fara TVA); termen de executie: 12 luni de proiectare si 48 de luni de realizare a lucrarilor. Termen de deschidere: decembrie 2024 pentru Pitesti - Baiculesti (15,77km), diferenta in 2025.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră