FOTO „Sărbătoare” pentru șoferi, la final de an. 113 km, pe autostradă, de la Târgu-Mureș la Cluj

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 20.12.2023 - 14:00
„Sărbătoare” pentru șoferi, la final de an. 113 km, pe autostradă, de la Târgu-Mureș la Cluj - Foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură
„Sărbătoare” pentru șoferi, la final de an. 113 km, pe autostradă, de la Târgu-Mureș la Cluj - Foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură

„Sărbătoare” pentru șoferi, la final de an. Până de Crăciun 2023, cu 8 luni înainte de termen, va fi inaugurată veriga lipsă A3 Chețani-Câmpia Turzii și se va putea merge de la Târgu-Mureș la Cluj doar pe autostradă. 113 km, în total.

SHARE

„Târgu Mureș-Cluj doar pe autostradă. Conform celor mai noi informații pe care le avem în acest moment, mâine seară sau vineri în cursul zilei se inaugurează veriga lipsă A3 Chețani-Câmpia Turzii, în funcție de când se va finaliza instalarea ultimelor parapete de protecție.

Șoferii vor merge pe 113 kilometri de autostradă continuă între Ungheni și Nădășelu.

Deschiderea cu 8 luni înainte de termen este un record național stabilit de cei doi constructori, Strabag și Geiger, după ce în martie 2021 ministrul Transporturilor a reziliat contractul cu defuncta Straco și apoi a re-licitat rapid lotul”, relatează Asociația Pro Infrastructură.

Citește și: Guvernul a aprobat cea mai scumpă autostradă din România. Va trece munții Carpați

113 km, pe autostradă, de la Târgu-Mureș la Cluj. Cei 15,7 km A3 Chețani-Câmpia Turzii, de la 38% la 100%, gata în 13 luni

„Este o inaugurare curată, fără artificii birocratice și extinderi de termene din pix. 

Contractul a fost semnat în 26.10.2022, are ordin de începere emis în 21.11.2022 și prevede 3 luni de proiectare și 18 de execuție, deci finalizare în august 2024.

Lucrările au început în teren la sfârșit de noiembrie 2022 la aproximativ 38% stadiu fizic existent la data rezilierii.

Citește și: Cum se dezvoltă infrastructura în România? Cu noroc, 48 km de autostradă gata în 2023

Așadar, Strabag și Geiger au pus în teren ~60% din lucrările necesare pe cei 15,7 kilometri în ~13 luni, deci un ritm mediu de execuție de 4,6% pe lună.

O mobilizare firească într-o țară modernă cu apă caldă permanentă, dar în România normalitatea de la alții este... anormală”, apreciază specialiștii Asociației Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te