Un pop-up de pe site-ul agenției Kusadasi anunță vizitatorii că „Începând cu datade 13.04, suntem nevoiți să introducem suplimentul de petrol (inclusiv pentru rezervările deja făcute) din cauza creșterii foarte mari a prețului petrolului (peste 57%)”.
„Nu vom mări automat prețul la toaterezervările din sezonul 2022. Îl vom introduce etapizat, cu cel puțin 20 de zile, în funcție de valorarea kerosenului (JET-A1 FUEL PRICE) publicat la începutul fiecărei săptămâni, suplimentul fiind aplicat curselor care vor fi operate dintr-a 21 zi până la a 40-a zi”, continuă anunțul de pe kusadasi.ro.
Scumpirea pachetelor turistice cu avion inclus din cauza creșterii prețului kerosenului nu va afecta doar clienții Kusadasi. Pe de o parte, familia Yapici, care controlează touroperatorul Kusadasi, fiind și în spatele companiei aeriene Air Bucharest, operator de la care închiriază chartere și alte agenții de turism. De asemenea, alți actori importanți din piață au confirmat, pentru Newsweek România, scumpirea generalizată a vacanțelor cu avionul.
Pentru a afla mai multe detalii și a afla cu cât va scumpi „suplimentul de petrol” vacanțele cu avionul rezervate de români, Newsweek România a încercat să ia legătura cu reprezentanții agenției Kusadasi. De la secretariatul firmei ni s-a răspuns că nu niciun oficial nu poate da mai multe detalii în momentul de față, atât CEO-ul, cât și directorul de marketing nefiind disponibili până după vacanța de Paște.
Vacanțele cu charterul, mai scumpe cu 20-30 de euro/persoană, din cauza prețului benzinei pentru avioane
Dacă din anunțul Kusadasi nu se înțelege clar cu cât cresc prețurile vacanțelor cu charterul din cauza „suplimentului de petrol”, Alin Burcea, CEO-ul Paralela 45, a estimat, pentru Newsweek România, că „prețul crește cu 20/30 de euro/persoană”.
„După cum vede toată lumea, prețul la resurse, gaz, petrol, este în continuă creștere. Evident, în această perioadă sunt și unii care speculează, dar așa se întâmplă mereu. V-ați pus vreodată întrebarea de ce, acum șase ani, cred, când prețul barilului era 140 de dolari, litrul de benzină în România era 4 lei, și azi, la 110 dolari barilul, este... 9 lei? Deci, este normal ca să crească prețul zborurilor charter, și al zborurilor, în general. Agențiile nu cresc niciun preț, îl crește transportatorul aerian, furnizorul nostru.
Legea ne dă voie să creștem prețul pachetului cu până la 8%, iar turistul trebuie să accepte, teoretic. Acum nu este acest caz, prețul crește cu 20/30 de euro/persoană, iar la un pachet de 1.000, 1.500 de euro este puțin.
Important este când anunți turistul. Legea spune cu minimum 21 de zile înainte. Majoritatea tour operatorilor români nu cresc pentru cei deja înscriși, doar pentru cei care se vor înscrie. De fapt, fiecare tour operator are strategia lui proprie”, a declarat Alin Burcea, pentru Newsweek România.
Suprataxă de combustibil, atât pentru zboruri, cât și pentru croaziere
Răzvan Pascu, cunoscutul antreprenor în marketing turistic, a explicat, pentru Newsweek România, că „era de așteptat să apară și în România o astfel de suprataxă de combustibil.
Am văzut încă de acum o lună o companie de croaziere care a introdus așa ceva și am spus încă de atunci că mă aștept să mai apară companii care să facă la fel, mai ales dacă vorbim despre zboruri charter care au fost contractate de anul trecut, când petrolul se calcula la un cu totul alt preț.
Indiferent dacă ne place sau nu, prețurile vacantelor vor crește, este normal să se întâmple asta după ce totul în jurul nostru s-a scumpit deja”.