„După eforturile târzii, dar lăudabile, de a eficientiza achiziția online a biletelor prin oferirea unei aplicații mobile și eliminarea restricțiilor de timp, pasul logic următor ar fi simplificarea achiziției abonamentelor. Dar nu și la CFR Călători care vrea să compenseze modernizarea cu măsuri arhaice aberante, din pix, la propriu”, apreciază Asociația Pro Infrastructură.
Conform site-ului oficial al CFR Călători, dacă vrei abonament de 7 sau 30 de zile, trebuie să completezi un formular. Evident, exclusiv pe hârtie, cu pixul.
„Motivul? Unii abuzau sistemul și solicitau restituirea anticipată a abonamentelor după ce au profitat de reduceri semnificative datorate termenului lung al abonamentului.
Ca răspuns, CFR Călători a ales soluția simplistă de a pedepsi toți călătorii frecvenți prin birocrație suplimentară care, bineînțeles, generează cozi la ghișee pentru toată lumea”, explică Asociația Pro Infrastructură.
Formularul ce trebuie completat cu pixul pentru achiziționarea abonamentelor de tren la CFR îl găsiți aici.
Aparatele nu pot accepta dosarul cu șină
Mai mult, culmea, pe site-ul CFR Călători este precizat că "Abonamentele lunare Nelimitat 30 și cele lunare Nelimitat 7 pot fi achiziționate și de la automatele de vânzare bilete din gări". Dar, evident, aparatele nu pot accepta dosarul cu șină.
„Cu alte cuvinte, poți ocoli noua restricție folosind un automat de bilete, procedura fiind așadar inutilă. Singurul ei efect este că strică și mai mult imaginea CFR Călători, cimentând ideea de companie de stat încremenită în secolul trecut.
Competitorii săi, precum TFC, au specificat clar cazurile în care se face restituirea restului de abonament astfel încât să ofere și o oarecare protecție socială. De exemplu, la schimbarea locului de muncă sau spitalizare.
Solicităm CFR Călători să lucreze accelerat la digitalizarea completă a serviciilor. Nu doar cu abonamentele, ci și în cazul cardului TrenPlus, unde dosarul cu șină e rege de ani buni.
Dacă întâmplător ghișeul nu are pix ori formular, ghinion, călătorul rămâne fără card. Este cel puțin frustrant pentru client să vadă că, după ce a completat formularul pe hârtie, angajatul copiază datele de pe formular în sistemul digital și apoi acesta ajunge la sertar.
Toate aceste proceduri stupide lovesc fix în călătorul frecvent pe care îl alungăm din tren în mașina personală”, conchid specialiștii Asociației Pro Infrastructură.