sâmbătă 25 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030?

Data publicării: 08.10.2024 • 12:39 Data actualizării: 08.10.2024 • 13:33
Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030? - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ
Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030? - Foto: Arhivă - Imagine cu rol ilustrativ
Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030? - Foto: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere
Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030? - Foto: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere

Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16 km de pasaje/tuneluri, a fost scos la licitație, prin transmiterea documentației la Agenția Națională pentru Achiziții Publice de către Compania Națională de Investiții Rutiere. Proiectul are un termen total de 54 de luni.

Autostrăzii Unirii, A8, are o lungime proiectată de 304,2 km, și va lega Ungheni de Târgu Mureș via Iași - Târgu Frumos - Pașcani - Târgu Neamț - Poiana Largului - Ditrău, la un cost estimat de 4 miliarde euro.

Citește și: Radiografia autostrăzilor din România. Pe unde se circulă, pe unde se lucrează și ce promisiuni sunt

Cel mai greu lot al Autostrăzii Unirii, cu 16km de pasaje/tuneluri, scos la licitație. Gata în 2030?

CNIR a transmis spre validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția lotului Sărățeni-Joseni, primul lot al secțiunii montane Sărățeni-Pipirig, de 116 km, al Autostrăzii Unirii – A8.

Lotul 1C Sărățeni-Joseni are o lungime de 32,4 km și include 39 poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

Practic, lungimea pasajelor și a tunelurilor de pe lotul 1C al A8 Sărățeni-Pipirig este de 16 kilometri, ceea ce reprezintă 50 % din lungimea tronsonului, motiv pentru care acesta este considerat și cel mai dificil.

Citește și: VIDEO Cum merg lucrările pe cei 320 km ai Autostrăzii Moldovei, între Ploiești și Pașcani

Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A și Calea Ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri.

Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.

Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă”, a transmis CNIR pe Facebook.

Durata de realizare a lotului 1C, după încheierea licitației, este de 54 de luni, din care 14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție. Adică, de 4,5 ani.

Ceea ce înseamnă că dacă lucrările ar începe în următoarele 6 luni acestea ar putea fi gata în 2030.

Cum stau lucrurile pe Autostrada Unirii - A8 (Târgu Mureș - Ungheni)

Secțiunea I Târgu Mureș - Miercurea Nirajului (24,4km) are contract semnat, cu termen de deschidere în 2026.

Pentru sectiunea II Miercurea Nirajului - Leghin au fost lansate licitatii pentru doua din cele 6 loturi: lotul 1b Miercurea Nirajului - Sarateni (23,4km) si lotul 2c Pipirig - Vanatori Neamt/Leghin (19,3km).

Pentru celelalte loturi licitatiile sunt in pregatire.

Citeșteș și: FOTO Cum merg lucrările pe Autostrada Buzău-Focșani. Grindeanu promisese că e gata în octombrie

Sectiunea III Leghin - Targu Neamt (29,9km) are contract semnat, cu termen de deschidere in 2026.

Restul traseului, Targu Neamt – Iasi – Ungheni, este in pregatire, iar licitatia pentru un pod peste Prut la Ungheni este in derulare.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră