VIDEO Ce trebuie să facă românii care au primit facturi greșite la curent și gaze. Șefa ACUE explică

DE Daniel Toșa | Actualizat: 20.01.2022 - 11:06

Facturile românilor la energie electrică și gazele naturale au explodat în ultima perioadă și tot mai mulți cetățeni sunt îngrijorați de acest aspect.

SHARE

Directoare executivă a Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE), Daniela Dărăban, a explicat într-un interviu cu directorul general al Newsweek România, Sabin Orcan, care sunt posibilele cauze ale creșterii prețurilor la energie electrică și gaze.

Locuința achiziționată pe firmă nu este pe utilizator casnic

„Sunt foarte multe facturi care trebuie abordate cu furnizorul lor. Spre exemplu dacă o locuință nu este achiziționată pe persoana fizică, atunci contractul de utilități nu este pe persoană fizică, respectiv nu este pe utilizator casnic.

Au existat întârzieri în aplicarea legii plafonării și compensării, întârzieri pe care operatorii le-au comunicat în mod transparent atât consumatorilor, cât și factorilor de decizie. Cred că există la nivelul fiecărei situații și la nivelul fiecărui operator o motivație fundamentată. Sunt absolut convinsă de acest lucru”, a declarat Daniela Dărăban.

Întrebată ce ar trebui să facă un consumator care a primit o factură eronată, Daniela Dărăban a explicat: „Toate companiile din Asociația ACUE aplică plafonarea și compensarea așa cum este ea astăzi, pentru perioada prevăzută de lege. În zona de facturare există posibilitatea în ceea ce înseamnă regularizare, deci furnizorii vor avea în vedere perioada pe care legea o are în vedere pentru acordarea plafonării ți compensării și cu siguranță, chiar dacă această schemă se aplică mai târziu, clientul casnic o va regăsi ulterior în facturile viitoare”, a afirmat șefa ACUE.

„Nu o să vedeți nici plafonare, nici compensare pentru sunt contracte care au un preț sub ceea ce prevede legea”

„Aș vrea să fim un pic atenți la așteptările pe care le creăm. Prețul la energie a crescut. Cu siguranță consumatorul va vedea această creștere în prețul final. 

Noi am tot făcut întâlniri încă din vara anului trecut cu autoritățile pentru a găsi soluții care se pot implementa repede în sistemele de facturare. Noi am propus mai multe variante, dar decizia finala nu este a noastră. S-a decis implementarea unei scheme foarte complexe care s-a implementat târziu, iar noi am avertizat acest lucru.

În această lege există niște criterii care stabilesc niște marje de consum pentru care se acordă această compensare. Un nivel de preț de la care se plafonează. Există furnizori care au contracte cu clienți finali care au prețuri mai bune decât prețul de la care s-a decis plafonarea. Adică nu o să vedeți nici plafonare, nici compensare pentru sunt contracte care au un preț sub ceea ce prevede legea.

Evoluția pieței este în creștere și este de așteptat ca în viitor să mai vedem aceste prețuri. Nu o să dispară efectul creșterii prețurilor din a doua zi după ce o companie aplică o corecție pentru că a întârziat implementarea acestor măsuri”, a precizat Daniela Dărăban, directoare executivă a Federaţiei Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2022 NEWS INTERNATIONAL S.A.