Câte maşini sunt înmatriculate în total, în România. Efectul Havana

DE Florin Budescu | Actualizat: 03.02.2024 - 18:59
Câte maşini sunt înmatriculate în total, în România. Efectul Havana - Foto: Flickr/Jason Thien - imagine cu caracter ilustrativ

Câte maşini sunt înmatriculate în total, în România. Efectul Havana. De la an la an, parcul auto din România este în creștere. Dar depinde cu ce.

SHARE

Câte maşini sunt înmatriculate în total, în România. Efectul Havana. De la an la an, parcul auto din România este în creștere. Dar depinde  cu ce. Maşinile second-hand sunt dominante

La sfârșitul lunii decembrie, erau înmatriculate peste 8 milioane de autoturisme, cu aproape 200.000 mai multe decât în anul 2022.

Câte maşini sunt înmatriculate în total, în România. Efectul Havana

Dintre acestea, 43% sunt noi, iar restul sunt cumpărate la mâna a doua. Cerere este și pentru mașinile electrice, însă românii nu au încă încredere în eficiența acestora.

În piețele auto din Capitală, cele mai căutate sunt mașinile cu motoare diesel sau pe benzină. Nu există însă nici o mașină electrică de vânzare.

Deși românii au cumpărat cu peste 50% mai multe vehicule electrice, în anul 2023, cei mai mulți încă se feresc de ele.

Citeşte şi: Intră greu în viteză, miroase a „ouă clocite”? 5 semne care arată că ambreiajul mașinii e pe ducă

Avem mai puțin de cinci mașini pentru un punct de încărcare. Este o formă localizată timpurie a Fenomenului Havana: când maşinile noi sunt prea scumpe şi proaste, cumpărătorii achiziţionează maşini second-hand.

Dacă sunt 42.000 de mașini și 5.000 de puncte de încărcare, suntem teoretic la 4,2 mașini pentru fiecare punct de încărcare. Ana Bancu, dealer auto, arată că cererea pe modelele eco, atât electrice, cât și hibrid, s-a redus considerabil, conform Digi24.

"În opinia mea, și din cauza infrastructurii slabe din România. Cele mai solicitate motorizări au rămas hibridele, datorită consumului și versatilității acestora. Românii rămân fideli mașinilor second hand.

Citeşte şi: Cel mai des întâlnit mesaj al mașinii electrice Dacia Spring pe ger: „Avarie electrică. PERICOL”

Oamenii spun că ar putea opta pentru o mașină electrică, însă cei mai mulți nu-și permit. Flota de mașini a țării noastre are o vechime medie de 16 ani, în timp ce media europeană este de 12 ani", detaliază Bancu.

În cazul României, această paritate este de o mașină nouă la aproximativ 3-4 mașini second-hand. Avem o tranzacție de mașină nouă la 6 cu mașini vechi. Dealerii auto se așteaptă ca vânzările de mașini noi să scadă în acest an.

"Noi, în intern, ne așteptăm la o stagnare a pieței. Depindem foarte mult de acest program Rabla și Rabla Plus, Rabla Clasic. Asta pentru că acest program este o gură de aer pentru români, mai ales în contextul geopolitic în care aflăm, al inflației", spune Ana Bancu.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te