Umbrărescu promite, dar nu face: „Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata nici în 2024

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 13.08.2024 - 12:50
„Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata total nici în 2024, dar se știe traseul exact - Foto: captură video
„Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata total nici în 2024, dar se știe traseul exact - Foto: captură video

„Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata total nici în 2024. Tronsonul lipsă al Drumului Expres Craiova-Pitești este fezabil să fie dat în trafic până la finalul anului, însă legătura cu autostrada A1 a primit recent un nou termen, în 2025.

SHARE

Drumul Expres Craiova-Pitești (DEx12), poreclit „Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres”, va avea o lungime 121 km și are un cost estimat de 3,771 miliarde de lei, fără TVA. În acest moment, stadiul execuției este de 59% lucrându-se la ultimele tronsoane, Colonești- Oarja ( legătura cu A1) și Craiova Robănești.

Deși nu se va face legătura cu A1 anul acesta, totuși, porțiunea Colonești Oarja ar putea fi dată în folosință anul acesta. 

„În ciuda promisiunilor constructorului UMB și a oficialilor CNAIR și MT, în opinia noastră este fezabil ca la final de 2024 să circulăm doar pe sectorul Colonești-Albota al DEx12 Craiova-Pitești, nu și pe restul tronsonului până la Oarja/Catanele”, au apreciat specialiștii Asociației Pro Infrastructura pe Facebook, în urma realizării unei filmări pe 27 iulie 2024. 

Citește și: Autostrada Transilvania, abandonată de Umbrărescu cu complicitatea CNAIR. 40 km, întârziați 3 ani

„Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata total nici în 2024, dar se știe traseul exact

Chiar dacă DEx12 nu va fi gata nici în 2024, se știe însă exact unde vor fi descărcările spre localități, respectiv nodurile rutiere. 

Regiunea Sud-Muntenia, Județul Argeș: De la km 89 + 300 drumul expres merge spre sud de Lunca Corbului prin DJ 703B la km 93 + 925 și DJ 679 la km 95 + 425. Continuitatea acestor drumuri este asigurată prin crearea unor pasaje supraterane. La km 106 + 650 drumul expres traversează DN 65A, sudul Bradului si CF 101 Pitești – Craiova la km 111+230 cu un pasaj suprateran, DJ 659A la km 111 + 865, DJ 656 la km 113 + 730, DC 111 la km 116 + 345, drum industrial la km 118 + 525, apoi se conectează cu Autostrada A1 București-Pitești la km 121 + 185.

Citește și: Se lucrează la o autostradă specială pentru mașinile electrice. Încarcă bateria prin asfalt

Soluția propusă în zona finală a drumului expres asigură atât un flux de trafic fluent, cât și o conexiune foarte bună între orașul Pitești și drumul expres. Traficul de la Pitești care își are originea în zona centrală și estică va folosi accesul la autostrada și nodurile acesteia. Traficul în zona de vest va folosi drumul de acces la Drumul Expres, drumul de legătură între DN 65 și Drum Expres.

În acest fel, tranzitul pe relația București – Pitești – Craiova interferează mai mult cu traficul generat de zona economică dezvoltată de-a lungul DN65B. DN 65B devine o arteră economică a orașului Pitesti. Regiunea Sud-Vast Oltenia, Județul Dolj și Județul Olt:

Judetul Dolj: Drumul expres incepe (km 0 + 000) din centura de nord a Craiovei (DN 65F km 4+000) unde este planificat un nod rutier. Mai mult, traseul drumului expres se suprapune pe DC 4 pe o lungime de aproximativ 1 km. La punctul de separare a drumului expres cu DC 4 a fost planificata construcția unui nod rutier. În continuare, traseul rutier expres are o orientare estică, ocolește nordul localității Pielești, traversează DC 1A, după care are o direcție în sud, traversează CF 101 Pitești – Craiova la km 16 + 200 ș iDN 65 la km 16 + 640, și apoi are o orientare spre sud pe DN 65 până la granița Dolj/Olt km 17 +700.

Citește și: VIDEO O autostradă „cât un strănut”, de 5 km, a fost promisă pentru 2024. Lucrările spun altceva

Județul Olt: De la km 17 + 700 traseul este la sud de DN 65 ocolind orașul Balș. La km 19 + 370 există un drum care leagă drumul expres de DN 65 printr-o intersecție rutieră. La km 22 + 410 drumul expres traversează râul Olteț, apoi continuă paralel cu CF 101 Pitești -Craiova pe o lungime de aproximativ 4 km; la km 26 + 235 se bifurcă cu un pasaj suprateran, traseul drumului expres se continuă de-a lungul unui coridor între DN65, Găneasa și Slătioara la nord și CF 101 Pitești – Craiova, Piatra Olt, Oltișoru și Criva de Sus spre sud. Drumul expres traversează CF 201 Piatra Olt – Râmnicu Vâlcea și DN 64 cu pasaje supraterane la km 38 + 700 km respectiv 39 + 020.

În continuare, drumul expres merge spre sud de orașul Slatina, traversează râul Olt la km 44 + 510, CF 101 Pitești – Craiova la km 48 + 710, DJ 653 la km 52 + 200, CF101 Pitești – Craiova la km 52 +490 după care are o orientare nordică și se intersectează DN 65 la km 57 + 720 unde va fi amenajat un nod rutier.

De asemenea, drumul expres continuă la nord de DN 65 paralel cu acesta la circa 500 m pe o lungime de aproximativ 10 km, apoi traverseaza DJ 703C la km 72 + 050, DJ 703 la km 80 + 915, DJ 657B la km 85 + 550, după care are o orientare spre sud traversând DN 65 la km 88 + 560 unde va fi un nod rutier cu o orientare sudică spre DN 65 până la limita Olt /Argeș km 89 +300, relatează ziarobiectiv.ro.

Scopul și obiectivele generale ale proiectului: construcția a 121.185 km de drum expres nou 2×2 benzi de circulatie, inclusiv 10 noduri rutiere, 75 de poduri/pasaje, 26 intersecții la nivel – intersecții rutiere fără acces, 4 parcări pe termen scurt, 4 spații de serviciu,3 centre de întreținere și baze de deszăpezire.

Drumul expres Craiova – Pitești face parte din coridorul TEN-T din România și asigură interconectarea sud-vestului regiunii țării până la Axa Prioritară 7 – Coridorul Rin-Dunăre, reprezentat de Autostrada Nădlac – Sibiu – Pitești – Constanța, asigurând astfel accesibilitatea la nivel național și internațional pentru zona deservită de proiect.
Construcția drumului expres Craiova – Pitești contribuie la satisfacerea nevoilor de mobilitate și transport ale utilizatorilor săi, asigurând totodată standarde de siguranță și securitate de calitate înaltă, atât pentru transportul de pasageri, cât și pentru transportul de mărfuri.

Proiectul a fost împărțit în secțiuni și loturi, după cum urmează:
• Secțiunea 1: Craiova – Limita județului Olt/Dolj: km 0 + 000 – km 17 + 700; L = 17.700 km;
• Secțiunea 2: Limita județului Olt/Dolj – Valea Mare: km 17 + 700 – km 57 + 550; L = 39,85 km:
• Secțiunea 3: Valea Mare-Limita județului Olt/Argeș: km 57 + 550 – km 89 + 300; L = 31,75 km;
• Secțiunea 4: Limita județului Olt/Argeș-Pitești: km 89 + 300 – km 121 + 185; L = 31,885 km.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te