Linie CFR de mare viteză între două orașe istorice din România, la un preț de 2.720.000.000 de lei

DE Florin Budescu | Actualizat: 18.09.2024 - 13:56
Linie CFR de mare viteză între două orașe istorice din România, la un preț de 2.720.000.000 de lei - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu
Linie CFR de mare viteză între două orașe istorice din România, la un preț de 2.720.000.000 de lei - Foto: INQUAM PHOTOS/Casian Mitu

Linie CFR de mare viteză între două orașe istorice din România, la un preț de 2.720.000.000 de lei. Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoș de Apața sunt deja intrate adânc.

SHARE

Linie CFR de mare viteză între două orașe istorice din România, la un preț de 2.720.000.000 de lei. Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoș de Apața sunt deja intrate adânc, în munte.

Denumirea TBM vine de la englezescul tunnel boring machine, adică "maşină de săpat tuneluri".

A început săparea tunelurilor CFR dintre Racoş şi Homorod, pe ruta Braşov - Sighişoara

Aceste două tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de câte 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov – Simeria, din Coridorul Rin – Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața – Cața.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company, conform Economica.net.

TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 și se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 și a ajuns la 350 de metri adâncime.

Citeşte şi: CFR SA: Circulația trenurilor pe o secție majoră, suspendată din cauza inundațiilor. Ce pagube sunt?

Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri și un diametru exterior de 9,4 metri.

O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Brașov la Sighișoara, care urmează albia Oltului, explică cei de la Aktor.

Eleni și Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoș și Homorod. TBM-urile 3 și 4, Alexandra și Konstantina, sunt asamblate acolo și în curs de testare și vor începe să foreze în curând, mai spun reprezentanții Aktor.

Citeşte şi: CFR anunță întârzieri pentru mai multe trenuri. Care rute sunt afectate și cât așteaptă pasagerii

Instalarea TBM – urilor 3 si 4 pentru lucrările la al doilea tunel cu dublu fir pe sectorul magistralei feroviare în curs de modernizare Brașov – Sighișoara se apropie de finalizare, înainte de lansarea frontului de săpare, anunța la începutul lunii septembrie secretarul de stat în Transporturi Ionuț Cristian Săvoiu.

Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită căptușelii din beton). Acestea vor fi forate cu ajutorul a patru TBM-uri, construite de compania HERREKNECHT.

Oferta câștigătoare, pentru grecii de la Aktor, a fost de 2,72 miliarde de lei, inferior celui propus de asocierea FCC – Astaldi, 2,84 miliarde de lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, de 2,85 miliarde de lei. Contractul a fost semnat în anul 2020, după soluționarea contestațiilor.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te