Aceasta a fost închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL (SC TFIN SRL), a anunţat, marţi, precizează CFR SA.
CFR SA: Circulația trenurilor pe o secție majoră, suspendată din cauza inundațiilor. Ce pagube sunt?
Pe această secţie circulau 23 de trenuri, operate de SC Transferoviar Călători SA, operator privat de transport feroviar, precizează CFR SA într-un comunicat privind starea infrastructurii feroviare pe secţia de circulaţie menţionată.
"Secţia de circulaţie Galaţi - Târgu Bujor - Bârlad face parte din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă şi în prezent este închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL (SC TFIN SRL).
Această secţie de circulaţie a fost afectată de ploile abundente, din ultimele zile, care au provocat inundaţii şi aluviuni", se arată în comunicat.
Citește și: Sumă colosală, cu 5 zerouri, trimisă de Patriarhia Română sinistraților. O adevărată binecuvântare!
SC TFIN SRL a notificat Sucursala Regională CF Galaţi în data de 16.09.2024, cu precizarea zonelor afectate, urmând ca determinarea exactă a acestora, să se facă după retragerea totală a apelor.
De asemenea SC TFIN SRL, a notificat Prefectura Galaţi şi ISUJ Galaţi, pentru convocarea unei comisii mixte de constatare şi evaluare a pagubelor produse, urmând ca ulterior să se stabilească valoarea acestora, subliniază Agerpres.
Citește și: Ciucă, despre inundațiile din Galați: Ce am văzut la Costache Negri nu poate fi descris în cuvinte
"Din primele evaluări constatate pe teren, în zonele în care s-au retras apele, linia de cale ferată a fost afectată pe o distanţă cumulată de 6,5 km, unde terasamentul a fost spălat, ansamblul şină-traversă şi instalaţiile de comunicaţii TTR distruse în totalitate,
iar toate clădirile de exploatare feroviară înregistrează pagube majore. Comisia mixtă de constatare şi evaluare a pagubelor va stabili o valoare estimativă a acestora", menţionează sursa citată.
Pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparaţie capitală, care va parcurge cele două etape obligatorii, Expertiză Tehnică, respectiv Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI), susţin reprezentanţii CFR SA.