Un mecanic „dibaci” poate crește prețul reparației la mașină și cu 50%. Cum și pe cine poate păcăli

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 10.09.2024 - 07:50
Un mecanic „dibaci” poate crește prețul reparației la mașină și cu 50%. Cum și pe cine poate păcăli - Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio - Imagine cu rol ilustrativ
Un mecanic „dibaci” poate crește prețul reparației la mașină și cu 50%. Cum și pe cine poate păcăli - Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio - Imagine cu rol ilustrativ

Un mecanic „dibaci” poate crește prețul reparației la mașină și cu 50%. Evident, nu singur, ci cu „ajutorul” unui anumit tip de proprietar sau șofer care este ușor de păcălit.

SHARE

Nu toată lumea se precipe sau trebuie să se priceapă la mașini și să aibă cunoștințe aprofundate de mecanică.

Dar, dacă ajungeți cu mașina la mecanic și acesta constată că are nevoie de o reparație mai complexă, înainte de a fi de acord cu tot ceea ce spune, este recomandat ca proprietarul/șoferul să se documenteze puțin și să ceară cât mai multe detalii despre ce presupune „operațiunea” pentru a limita umflarea fișei de service și, implicit, a facturii finale. 

Sigur, mulți mecanici sunt serioși și corecți. Dar există și unii vileni care, dacă găsesc și „terenul” propice, fac „manevre”.

Citește și: Ești șofer și mașina scoate fum? Alb, negru sau albastru? Culoarea îți spune ce problemă are

Un mecanic „dibaci” poate crește prețul reparației la mașină și cu 50%. Cum și pe cine poate păcăli

Prețul reparației poate fi foarte ușor crescut artificial de un mecanic „dibaci”, viclean, mai ales dacă acesta se prinde că proprietarul/șoferul nu se pricepe deloc la mașini.

Potrivit statisticilor, profilul proprietarului/șoferului „victimă” sigură este aproape întotdeauna o femeie sau o persoană în vârstă, probabil femeie, căreia i se pot impune majorări de până la 50% din costurile reale pentru o reparație, profitând de lipsa cunoștințelor de mecanica, relatează motorzoom.it.

Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta

Cum poate umfla factura de reparație un mecanic viclean chiar și la un service cu pretenții?

În primul rând, mecanicul „dibabi” poate încerca să interpreteze după bunul plac normativele de manoperă. 

De exemplu, dacă e nevoie de schimbarea discurilor de frână, în normativele de manoperă sunt regăsite separat operațiuni precum montat/demontat roată, montat/demontat etrier frână, montat/demontat racorduri frână.

Dar, tot separat apare și înlocuire disc frână, operațiune ce le include pe cele dinainte. N-ai cum să ajungi la discul de frână, dacă nu dai roata jos, de pildă. 

Dar, în loc să taxeze direct înlocuire disc frână, mecanicul viclean poate, de exemplu, aduna montat/demontat roată și la operațiunea de montat/demontat etrier frână, și la operațiunea de montat/demontat disc frână, dublând astfel manopera. 

Citește și: Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii

De asemenea, un mecanic „dibaci” poate spune că e nevoie și de înlocuirea lichidului de frână la schimbarea discurilor, deși acesta abia a fost schimbat la ultima revizie anuală. 

O altă „șmecherie” se poate face la schimbarea uleiului de motor sau a antigelului, de exemplu.

Dacă în motor încap, potrivit datelor producătorului, 6 litri de ulei, dacă simte că proprietarul/șoferul nu se pricepe deloc, mecanicul „dibaci” poate spune că e nevoie de 7 ori 8 litri, de pildă. Adică, la câteva astfel de „combinații” îi va rămâne suficient ulei pentru a face un schimb „gratis” altui client. 

Prin urmare, cel mai bine, pe cât posibil, mergeți la un mecanic recomandat de prieteni, cunoștințe, etc. Și de fiecare dată când primiți un deviz de reparații studiați-l atent, cereți cât mai multe explicații și documentați-vă cât mai bine despre mașina dumneavoastră. Uneori e suficient să citiți cartea tehnică a mașinii. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te